کانون های مساجد از بسترهای مهم توسعه فعالیت های قرآنی هستند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از بسترهای مهم توسعه فعالیت های قرآنی هستند.

دکتر ابراهیم رحیمی زنگنه، صبح امروز(5 آبان) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، اظهار کرد: نهمین دوره از جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در هفت رشته های قرائت، حفظ، ترتیل، اذان، صحیح خوانی حمد و سوره و اذکار نماز در کرمانشاه برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به شرکت 485 نفر از اعضای کانون ها در این رقابت قرآنی، گفت: خوشبختانه استقبال از جشنواره در رشته های مختلف خوب بود.

 

وی، برگزاری چنین جشنواره های را در تقویت بنیه اعتقادی جوانان بسیار اثرگذار خواند و افزود: این جشنواره بستر مناسبی را برای فعالان قرآنی مساجد فراهم می کند تا ضمن سنجش خود با حضور در مسابقات کشوری توان خود را افزایش دهند.

 

رحیمی زنگنه، تصریح کرد: برگزاری این قبیل جشنواره ها تأثیر شگفتی در تقویت بنیه دینی و قرآنی جوانان و نوجوانان ما به خصوص اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به جمع بندی امتیازات و اعلام نفرات برتر جهت راهیابی به مرحله کشوری، ابراز امیدواری کرد: در سال های آینده هم شاهد استقبال بیشتر اعضای کانون ها از این جشنواره باشیم هر چند که استقبال از جشنواره امسال بسیار رضایت بخش بود و با توجه به تنوع رشته ها شاهد حضور فعال رده های مختلف سنی کودکان، نوجوانان و جوانان در این رقابت قرآنی بودیم.

 

وی، با تأکید بر تداوم جشنواره قرآنی مدهامتان و سایر برنامه های مرتبط در این حوزه، بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از بسترهای مهم توسعه فعالیت های قرآنی هستند.

 

دکتر رحیمی زنگنه، به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت حافظان و قاریان در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از بسترهایی که می تواند منویات مقام معظم رهبری را تحقق ببخشد همین کانون های مساجد هستند.

 

پایان پیام/

کد خبر 412942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha