دانلود كتاب صوتی «هفت شهر عشق»در فضای مجازی قابل دریافت است

خبرگزاری شبستان:کتاب صوتی «هفت شهر عشق»با موضوع آشنایی با حماسه عاشورا به همت حجت الاسلام مهدی خدامیان آرانی در فضای مجازی منتشر شد.

حجت الاسلام مهدی خدامیان آرانی، نویسنده کتاب "هفت شهر عشق" به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: فصل طوفان سرخ در بیان حوادث عصر عاشورا از کتاب "هفت شهر عشق"  انتخاب شده و به صورت فایل صوتی با صدای مولف به آدرس http://nabnak.ir/post/76 برای علاقه مندان قابل دریافت است.

وی با اشاره به اینکه فایل پی دی اف کتاب و مطالعه آن در اینترنت از طریق برنامه جاوا - اندروید با اپلیکیشن های وایبر، واتس آپ و لاین نیز بر روی گوشی های همراه قابل دریافت است،افزود:علاقمندان به دانلود کتاب صوتی هفت شهر عشق کافی است در گوگل این عبارت (کتاب صوتی هفت شهر عشق) را جستجو کنند.

به گفته وی، در فایل دانلود هر فصل مشخصاتی از قبیل اسم فایل، آدرس لینک ثابت، میزان حجم فایل،مدت زمان آن،تاریخ آپلود، تعداد نمایش صفحه، عمر فایل و کد کنترلی به نمایش گذاشته می شود.


این پژوهشگر و  نویسنده آران و بیدگلی با تاکید بر اینکه کتاب "هفت شهر عشق" با مطالعه و تحقیق و مراجعه به متون معتبر تاریخى، به بررسى حماسه عاشورا پرداخته است ، افزود:کتاب "هفت شهر عشق" در 15 فصل تعریف شده است که به زودی بقیه فصل های آن نیز برای استفاده رایگان عموم علاقه‌مندان به حماسه عاشورا به صورت کتاب گویا با صدای نویسنده در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی واتساپ و لاین قرار می گیرد.

حجت الاسلام خدامیان آرانی،در ادامه تدوین کتاب "هفت شهر عشق"  با مراجعه به 123 منبع عربی و  تحقیقی در 320 صفحه را یادآورشد و  گفت:این کتاب با نگاهی نو به حماسه حسینی و بیان لحظه به لحظه ماجرای کربلا، مخاطب را با این کاروان همراه می‌کند و روایتی ساده از تمامی رخدادهای این واقعه عظیم تاریخی دارد؛‌ به‌گونه‌ای که مخاطب در جریان زمان دقیق و ساعت رخداد وقایع قرار می‌گیرد.

وی مستندسازی مطالب و مراجعه به منابع دست اول شیعه را که تمامی آن‌ها به زبان عربی نوشته شده‌اند، از جمله ویژگی‌های اثر تالیفی‌اش عنوان کرد و درباره انگیزه تولید نسخه کتاب گویای این اثر گفت: به دلیل آن که نسخه کتاب گویای کتب قبلی من با استقبال خوبی از سوی مخاطبان در فضای وانساپ و لاین مواجه شد، تصمیم گرفتم برای استفاده جوانان  و علاقه‌مندان به مباحث دینی و عاشورا پژوهی، این کتاب را نیز به شکل صوتی ارائه کنم.

به گفته وی، این نویسنده در تمامی آثار و نسخه‌های صوتی کتاب‌های خود شماره تماس مستقیمش را قید کرده است تا از این طریق موفق به دریافت بازخورد مخاطبانش قرار گیرد که در این زمینه تاکنون بازخورد  بسیار مناسبی از مخاطبان اثر قبلی‌اش دریافت کرده است.

این نویسنده و محقق حوزه دین و اندیشه اظهارداشت: پس از دریافت بازخوردهای مثبت مخاطبان و رضایت آنها تصمیم به تدوین 80  اثر در حوزه «اندیشه شیعه» و انتشار تدریجی آن در قالب کتاب صوتی گرفته است.

حجت الاسلام خدامیان آرانی در پایان با اشاره به اینکه کتاب"هفت شهرعشق" مقام اول در ششمین همایش اهل قلم  استان اصفهان را طی سال 88 کسب کرد،افزود:این کتاب در آن سال از مجموع 1364 آثار فرستاده شده به کمیته های ویژه این همایش از 10 حوزه مختلف از جمله قرآن، حدیث، کلیات و اخلاق در قالب کتاب مقاله و پایان نامه آثار 32 نفر از اصحاب قلم در بخش علوم قرآن و حدیث، مقاله، فقه و علوم، پایان نامه انتخاب و تجلیل شد.

وی انگیزه ی تالیف این کتاب را پاسخ دهی به شبهات دیگر اندیشان و توجه به سفارش مقام معظم رهبری جهت بیان آموزه های دینی در قالب رمان دانست و گفت:"هفت شهر عشق" نگاهی کاربردی  درقالب رمان به حماسه ی عاشورا دارد و جوانان را با پیام های مهمی از کربلا و قیام امام حسین علیه السلام در جهت تحکیم بنیان خانواده و ندای عشق و  محبت میان زوج های جوان آشنا می سازد.

به گفته وی،"هفت شهر عشق " مجموعه ای از هفت کتاب با نام های نوای کاروان:آغاز قیام امام حسین و حوادث مدینه و مکه ،راه آسمان:حوادث مسیر مکه تا کربلا ، دریای عطش:حوادث روز دوم محرم تا روز تاسوعا، شب رویایی:حوادث شب عاشورا ، پروانه های عاشق:حوادث صبح عاشورا ، طوفان سرخ:حوادث عصر عاشورا و شکوه بازگشت:حوادث سفرافتخارآمیز اسیران به کوفه و شام است که مخاطب با مطالعه آن همراه با کاروان امام حسین علیه السلام از مدینه به سوی مکه حرکت می کند و  با داستان قهرمانی حضرت زینب (س) در سفر کوفه وشام کتاب به پایان می رسد.

گفتنی است، حجت الاسلام حاج شیخ مهدی خدامیان آرانی با ایجاد موسسه تحقیقاتی اندیشه سبز شیعه کوشیده است زیبایی های معارف دینی و تشیع را در قالب رمان برای مخاطبین خود خاصه جوانان تبیین کند.

رهاورد تلاش های وی در کمتر از یک سال و نیم تدوین بیش از سی جلد کتاب بوده که تعداد 23جلد آن منتشر شده است. کسب مقام اول جهان در مسابقه بين المللى كتاب بيروت – 2009، مقام برتر در هفتمين جشواره كتاب سال رضوى - همدان آبان 88، مقام برتر در حوزه كتب حديثى در چهارمين جشواره اهل قلم - اصفهان 1386 و مقام اول تالیف کتب تاریخی را از بین  پانزده اثرمنتخب از دیگر افتخارات این مولف دانشمند است.

پایان پیام/

 
 
 
کد خبر 413816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha