طبق پیش بینی رهبری بیداری اروپا به سمت عدالتخواهی وعزل حکام فاسد است

جواد کریمی گفت:در این پیش‌بینی و تحلیل آنچه که جایگاه مهمی دارد این است که جوامع غربی برخوردار از یک حکومت صالح و حاکمان صالح نیستند و زمام امور در این کشورها به دست خانواده‌های قدرت و فامیل‌های ثروت است.

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش‌بینی مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدن موج تحولات به اروپا به خبرنگار شبستان گفت: رهبر معظم انقلاب آن‌طور که در مورد تحولات منطقه و سیاست آن به اروپا پیش‌بینی کرده‌اند این ناشی از دیدگاه‌ها و جهان‌بینی ایشان نسبت به جامعه بشری و حکومت‌های رایج در دنیا دارد.

 

وی اظهار کرد: در این پیش‌بینی و تحلیل آنچه که جایگاه مهمی دارد این است که جوامع غربی برخوردار از یک حکومت صالح و حاکمان صالح نیستند و زمام امور در این کشورها به دست خانواده‌های قدرت و فامیل‌های ثروت است.

 

کریمی قدوسی با بیان اینکه کشورهای اروپایی از سوی احزاب خاص اداره می‌شوند، تأکید کرد: محور حرکت در این کشورها منافع حاکمان است.

 

وی با اشاره به سفر خود به یونان بیان کرد: در سفری که به یونان داشتیم نرخ بدهکاری دولت یونان 480 میلیارد یورو عنوان شد و در تظاهراتی که مردم در خیابان‌ها داشتند عامل بدبختی و مصیبت خود را در فساد حاکمان‌شان می‌دیدند و می‌گفتند دولت باید محاکمه شود.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اروپا امروز دچار بحران سخت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است، گفت: این بحران ناشی از حاکمیت حاکمان مستبد است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر یک وحدت فکری و انگیزه سیاسی در همه کشورهای اروپایی و حتی آمریکا وجود دارد که مقابل این وضعیت بایستند و از خودشان عکس‌العمل به موقع نشان دهند.

 

وی با بیان اینکه این بحران‌ها منجر به گسترش این حرکت‌ها در اروپا می‌شود، تأکید کرد: قطعا محوریت حرکت‌هایی که در اروپا صورت می‌گیرد عدالت‌خواهی و حاکمیت حاکمان صالح است، همان‌گونه که کشورهای آسیایی و آفریقایی آن را شروع کردند و خوشبختانه به نتیجه رسیدند.

 

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تأکید بر اینکه حرکت ملت‌های اروپایی قطعی و حتمی است، بیان کرد: این تحول در اروپا کاملا قابل پیش‌بینی است و از نظر فلسفه اجتماعی غیرقابل تردید است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 41404

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha