فرانسه فصل بعد بیدار مردم اروپا

جوانان فرانسوی با الهام از جوانان اسپانیا و برای اعلام اعتراض خود علیه سیاست های غلط اقتصادی دولت فرانسه به خیابان ها خواهند آمد تا بهاری دیگر را در قلب اروپا بیافرینند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در پی گسترده تر شدن اعتراضات مردمی در اسپانیا یک گروه فرانسوی خواستار برگزاری تظاهراتی بزرگ در پاریس برای نشان دادن همبستگی خود با جوانان اسپانیا و اعتراض علیه سیاست های غلط دولت فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی به ویژه در زمینه اقتصادی شدند.

این تظاهرات مردمی در فرانسه در زمانی صورت می گیرد که همه چشم ها نظاره گر فرانسه ای است که رییس جمهوری آن میزبان رهبران گروه G8 برای برگزاری اجلاس هشت کشور صنعتی جهان می باشد.

در کشور اسپانیا هزاران تن از تظاهرکنندگان در اعتراض به بیکاری، فقر و وضعیت نابسامان اقتصادی در این کشور در آستانه انتخابات محلی به خیابانها ریختند.

جوانان فرانسه نیز با الهام از اقدام جوانان اسپانیا و برای اعلام همبستگی با آنان و همچنین برای اعلام اعتراض خود به سیاستمداران این کشور در میدان اصلی شهر پاریس که محل تخریب یک زندان در انقلاب 1789 فرانسه بود جمع خواهند شد.

تظاهرکنندگان فرانسوی رویدادهای 9 روز اخیر در اسپانیا را مبارزه اروپایی ها علیه دولتهایی می دانند که برای تامین منافع خود اقتصاد اروپا را نابود کرده اند.

گروه فرانسوی اکنون دموکراسی واقعی در وب سایت خود با نوشتن این جمله که آنها پول ما را می گیرند و ما خیابان ها را اشغال می کنیم همه مردم فرانسه را به مبارزه با طرح های دولتمردان اروپایی که منجر به فقر و فساد شده دعوت کرده است.

بنابرگزارش رویترز، نرخ بیکاری در فرانسه حدود 25 درصد است و کم بودن درآمد فرانسوی ها که با توجه به تورم کنونی پاسخگوی نیاز آنها نیست مردم این کشور را به شدت عصبانی کرده و آنها را به خیابانها کشانده تا بهاری دیگر را پس از بهار اسپاینا بیافرینند.

پایان پیام/
 

کد خبر 41441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha