نیم قرن عزادرای و اطعام سوگواران حسینی در کرمانشاه

خبرگزاری شبستان: هیئت عزاداری کانون محبان شاهزاده علی اکبر(ع) کرمانشاه دارای پیشینه ای بیش از نیم قرن در برگزاری مراسم سوگواری و اطعام عزادارن حسینی است.

مدیر مسئول کانون محبان شاهزاده علی اکبر(ع) کرمانشاه، صبح امروز(14 آبان) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ابراز کرد: هیئت عزاداری این کانون در سال 1338 راه اندازی و مشغول به فعالیت شده است.

 

میثم مقدسیT با اشاره به سابقه 55 ساله این هیئت مذهبی در برگزاری مراسمات عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: اطعام زائران و عزادارن حسینی یکی از سنت های پسندیده ای است که به زمان تأسیس هیئت تا کنون باز می گردد.

 

وی، قربانی کردن و پخت نذری را یکی از جلوه های زیبای عشق و ارادت به شاه شهیدان حضرت امام حسین(ع) خواند و گفت: از ابتدای دهه محرم تا پنجمین روز از اقامه عزا، روزانه 500 نفر در این هیئت اطعام شده و با ورود به ششمین روز و منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی این تعداد دو برابر می شود.

 

مدیر مسئول کانون محبان شاهزاده علی اکبر(ع) کرمانشاه، این هیئت را یکی از هیئت های ریشه دار و با سابقه در استان معرفی کرد و گفت: شهدای والا مقام شهرمان از جمله شهید کرم طهماسبی، شهید خالصی، ابراهیم نجاتی، غلامرضا قاضی زاده، شهدای شاهنده، بهزاد امیریان، برومند کوه زادی، سعید ملکی، فرض الله رحیمی، سید مجید کلوشادی، شهید منافی، شهدای یارکودکان و شهید حبیبی از فعالان این هیئت بودند که در دوران هشت سال دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

مقدسی، با ابراز خرسندی از برگزاری باشکوه عزاداری امام حسین(ع) و یاران با وفایش طی دهه اول محرم در این کانون، افزود: مراسم عزاداری این ماه همچون سال های گذشته با شکوه هر چه تمام تر با سخنرانی دو تن از خطیبان توانمند شهرمان در تالار حسنیه و مجتمع فرهنگی مقدسی برگزار شد.

 

وی، همچنین از برگزاری مراسم شهادت حضرت علی ابن الحسین(ع) در این هیئت خبر داد و خاطرنشان کرد: عزاداری های ما باید منتهی به شناخت امام حسین(ع) و تبیین نهضت عاشورا شود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 414896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha