سرانه کتاب برای هر یزدی بیش از یک و نیم درصد است

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: سرانه کتاب برای هر یزدی 1.76 می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، علی ملا عباسی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد، امروز (19 آبان) در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان یزد که در محل سالن مرحوم حمیدیا استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه در حال حاضر 111 کتابخانه در استان زیر نظر این نهاد فعالیت می کنند گفت: به ازای هر 9 هزار و 366 نفر یک کتابخانه در استان وجود دارد که از این نظر استان یزد در رتبه اول کشور قرار دارد.

 

وی تعداد نسخ کتب موجود در کتابخانه های استان را یک میلیون و 873 هزار و 395 عدد اعلام کرد و افزود: سرانه کتاب برای هر یزدی 1.76 می باشد.

 

ملاعباسی، تعداد اعضای کتابخانه های استان را بیش از 95 هزار و 543 نفر دانست و اظهار داشت: 8.9 درصد از جمعیت استان در کتابخانه ها عضویت دارند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح سراسری عضویت در کتابخانه های استان گفت: این طرح از هفته کتاب در سراسر استان اجرا و اعضای کتابخانه های استان می توانند با داشتن کارت عضویت یک کتابخانه از خدمات تمامی کتابخانه ها بهره مند شوند.

 

ملاعباسی با بیان اینکه عمده درآمد مالی کتابخانه های استان از سهم پنج درصدی آن ها از شهرداری ها می باشد گفت: این مبلغ از سوی انجمن های کتابخانه ها در شهرستان ها مدیریت می شود.

 

وی با بیان اینکه برای نهاد مدیریتی کتابخانه ها بودجه ای در نظر گرفته نشده است افزود: این نهاد با استفاده از 20 درصد سهم خود از پنج درصد درآمدهای شهرداری ها اداره می شود.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان جهت افزایش سهم 20 درصدی مدیریت نهاد کتابخانه های استان به 30 درصد گفت: متاسفانه برخی از فرمانداران با این موضوع مخالفت کرده اند.

 

وی با اشاره به برنامه های هفته کتاب و کتاب خوانی در استان گفت: مراسم بزرگداشت مقام کتابدار و تجلیل از کتابداران استان 22 آبان ساعت 9 صبح برگزار می شود.

 

ملاعباسی، برگزاری کنگره استانی خوشه های خشم، برگزاری جلسه با امام جمعه و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، برگزاری جلسات نقد کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری شب شعر و نمایشگاه، برگزاری نمایشگاه کاریکاتور کتاب، مراسم رونمایی از کتاب و افتتاح کتابخانه را از برنامه های هفته کتاب و کتاب خوانی در استان اعلام کرد.

 

وی برگزاری جلسات تشریح و بررسی کتب مولفان شهرستان ها را از دیگر برنامه های این هفته دانست و گفت: این جلسات با اولویت موضوعات دینی و ارزش های انقلاب اسلامی و جهاد اقتصادی با توجه به دهه پیشرفت و عدالت برگزار می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 415943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha