فعالیت های خیرین مدرسه ساز یک فرایند  پایدار است

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: فعالیت های خیرین مدرسه ساز یک فرایند پایدار و مستمر در راستای توسعه فرهنگ جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سیف الله کریم زاده، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی درسیزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مرکزی که( 5خرداد) در مجتمع فرهنگی ورزشی پالایشگاه شهر مهاجران برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش های و خدمات خیرین در راستای ساخت و تجهیز مدارس گفت: فعالیت های خیرین یک فرایند دائمی است که در این فرایند بعد از ساخت مدارس باید به تعمیر و تجهیز این مکان ها بپردازند.


وی افزود: در حال حاضریک هزار و 600 مدرسه در استان مرکزی به امر آموزش و پرورش می پردازند که از این تعداد 207 مدرسه به صورت دو نوبته فعالیت دارند.


مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: طبق سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش همه دوره های تحصیلی به ویژه مدرسه های ابتدایی باید در نوبت صبح برگزار شوند که به دلیل کمبود فضای آموزشی این مدارس در دو نوبت به امر آموزش می پردازند.

 

در ادامه این مراسم مدیر کل نوسازی مدارس استان مرکزی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در حال حاضر 207 مدرسه در قالب یک هزار و 500 کلاس درس این استان به صورت دو نوبته است و در راستای برقراری عدالت آموزشی باید این مدارس به یک نوبته تبدیل شوند افزود: 30 تا 40 درصد طرح های مدرسه سازی این استان با سهم دولت ساخته شده و خیرین می توانند در راستای تکمیل آنها اقدام کنند و نام مدرسه نیز به نام خیر به ثبت می رسد.


مهندس قائمی: تاکنون دو هزار و 400 کلاس درس این استان توسط مجمع خیرین مدرسه ساز ایجاد شده که امید می رود با همکاری و مساعدت های خیرین این فضاهای آموزشی هر چه زودتر به یک نوبته تبدیل شوند.


وی در ادامه به وجود یکهزار و 654 خیر مدرسه ساز در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: این افراد خیر اندیش در جهاد مقدس مدرسه سازی فعالیت دارند.


گفتنی است، در پایان این مراسم از تمبر یادبود سیزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مرکزی رونمایی شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 41699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha