آموزش معارف مهدوی، نیاز امروز دانشگاه‌ها در مقابله با فرقه‌های انحرافی

مسئول واحد دانشجویی بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) گفت: پرداختن به مباحث و آموزش معارف مهدوی با توجه به نفوذ فرقه‌های انحرافی در دانشگاه‌ها نیاز امروز مراکز آموزش عالی است.

محمدرضا برزویی، مسئول واحد دانشجویی بنیاد حضرت مهدی (عج) به خبرنگار شبستان گفت: در حال حاضر با توجه به نفوذ فرقه‌های انحرافی در زمینه معارف مهدوی در دانشگاه‌ها و در میان دانشجویان به دنبال وارد کردن فرهنگ صحیح مهدویت و تعمیق اطلاعات مهدوی دانشجویان هستیم تا بتوانیم آسیب‌های ناشی از بی‌اطلاعی در این زمینه را به حداقل برسانیم.

برزویی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی معارف مهدوی در دانشگاه‌های تهران و حومه گفت: در حال حاضر پنجمین دوره آموزشی معارف مهدویت با عنوان ره انتظار دوست با همکاری بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) دانشکده علوم حدیث شهرری در حال برگزاری است که این دوره تا 19 خرداد سال جاری ادامه دارد.

وی با اشاره به طرح آموزشی ره انتظار دوست به عنوان یک طرح میان دانشگاهی افزود: این دوره در دو بخش کلاس‌های اصلی و کلاس‌های اختیاری برگزار می‌شود و از ابتدا برای 600 نفر از دانشجویان کارت حضور در دوره صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی ره انتظار دوست شامل مجموعه‌ای از آموزش‌های مقدماتی معارف مهدوی است که با هدف ایجاد انگیزه و تعمیق شناخت دانشجویان از مباحث مهدویت طراحی شده است.

 

مسئول واحد دانشجویی بنیاد مهدی موعود (عج) با اشاره به حضور اساتید برجسته و مورد تأکید مرکز تخصصی مهدویت در این دوره‌ها گفت: تاکنون مباحثی همچون مهدویت و تمدن جهانی در اسلام با حضور دکتر محمدهادی همایون، جایگاه امام در کل هستی با حضور دکتر حسین‌علی سعدی، امام مهدی در قرآن و روایات با حضور مهدی یوسفیان، نشانه‌های ظهور با حضور محمود مطهری‌نیا، آسیب‌شناسی مباحث مهدویت و بحث بهاییت با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری و ... در پنجمین دوره آموزشی راه انتظار دوست تدریس شده است.

وی افزود: طی سه هفته باقی مانده از دوره پنجم، موضوعاتی با عناوین ولایت‌فقیه و مهدویت، جهالت مدرن، خانواده مهدوی و مهدویت و غرب و حقیقت اسلام با حضور دکتر محمد جهان‌بزرگی، دکتر اسماعیل شفیعی سروستانی، مجتبی آقاتهرانی، دکتر محمد شهبازیان و استاد غلامعلی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

برزویی با اشاره به اختصاص یک استاد ویژه برای هر یک از حوزه‌ها و مباحث خاص مورد بررسی تصریح کرد: این دوره آموزشی شامل سه گام اصلی با عناوین شناخت امام منتظر، ویژگی‌های من منتظر و انتظار است که در پایان دوره به کلیه پذیرفته‌شدگان مدرک مرکز تخصصی مهدویت اعطا می‌شود.

شایان ذکر است، دوره‌های اول تا چهارم آموزش معارف مهدوی با عنوان ره انتظار دوست به همت واحد دانشجویی بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) از ابتدای سال 88 به ترتیب در دانشگاه‌های امیر کبیر، دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران، الزهرا و صنعتی شریف برگزار شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به پایگاه اینترنتی ره انتظار دوست به آدرس www.rahentezar.com مراجعه کنند.

پایان پیام/
 

کد خبر 41454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha