نخستین کتابخانه روستای اسفیدان گشایش یافت

خبرگزاری شبستان: نخستین کتابخانه روستای اسفیدان از توابع شهرستان بجنورد، در کانون فرهنگی و هنری «شهدای اسفیدان»  با حضور امام جمعه بجنورد فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ کتابخانه  کانون فرهنگی  و هنری  مسجد روستای اسفیدان بجنورد همزمان با هفته  کتاب و کتابخوانی  با حضور حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد  و تنی چند از مسئولان فرهنگی استان  با نام "شهدای اسفیدان" به عنوان نخستین  کتابخانه این روستا فعالیت خود را آغاز کرد.

 

امام جمعه بجنورد در مراسم افتتاح این کانون که در محل مسجد جامع روستای اسفیدان برگزار شد، بر توجه به  مساجد  و آبادانی هر چه بیشتر آن تأکید کرد.

 

 

وی همچنین تعامل و همیاری پیشکسوتان و جوانان فعال در مساجد برای رونق فکری و فرهنگی و تبیین جایگاه مساجد در استان را مورد توجه قرار داد.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، ساخت، تکمیل و تجهیز  مساجد و نیز برنامه ریزی برای گرایش هرچه بیشتر حضور جوانان به مساجد را نیز در ادامه توصیه کرد و گفت: توسعه مساجد در واقع صندوق ذخیره ارزشمندی است که سرمایه ای ماندگار دنیا و آخرت برای همه است.

 

 حجت الاسلام یعقوبی راه اندازی کتابخانه در دل مساجد را ستود و عملی ارزشمند خواند و در تکمیل سخنان خود برپایی نماز جماعت و توجه به اقامه نماز اول وقت، نیز توسعه وقف فرهنگی را در این  راستا توصیه کرد.

 

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی  نیز در ادامه با ارائه گزارشی از روند راه اندازی این کتابخانه  گفت:   نزدیک به 60 میلیون ریال دراین باره هزینه شده است.

 

وی افزود: اعتبار مذکور در قالب اختصاص یک هزار جلد کتاب، 3میز مطالعه، 5 قفسه کتاب  و  12 صندلی به این کتابخانه  هزینه شده است.

 

پایان پیام/ 

 

کد خبر 417386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha