663 باب کانون فرهنگی هنری مساجد در استان یزد فعالیت می کنند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد، با بیان اینکه یزد در بحث کانون های مساجد پیشرفت خوبی داشته، عنوان کرد: 663 کانون مساجد در یزد فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد، امروز (1 آذر) در گردهمایی مدیران کانون های مساجد کشور گفت: از بعد کمی، در استان یزد الان 663 کانون فرهنگی در سطح مساجد استان به فعالیت می پردازند.

 

وی افزود: از این تعداد، 201 کانون، کانون روستایی است که در روستاهای استان مشغول به کار هستند، هفت کانون دانشگاهی، سه کانون مصلی، 21 کانون فرهنگی و 250 کتابخانه هم فعال هستند.

 

وی بیان کرد: این کانون ها در حوزه های مختلف و طبق ماموریتی که دارند، برنامه های خاص خودشان را دارند و به فعالیت می پردازند.

 

رستگاری گفت: در حوزه های مختلف از جمله حوزه های برنامه ریزی که در خود دبیرخانه وجود دارد و برنامه های ابلاغی که به استان بیان می شود، هم برنامه های مختلفی در استان پیش بینی شده و انجام گرفته است.

 

وی تاکید داشت: یک سری برنامه های استانی هم داریم که برگرفته از فعالیت های کانون ها و تفاهم نامه هایی که با برخی ادارات بسته می شود، شکل می گیرد.

 

وی افزود: از برنامه های شاخصی که امسال داشتیم، جشنواره قرآنی مدهامتان بود که با حضور بیش از 800 نفر از اعضای کانون ها از سراسر استان بوده است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یرد، تصریح کرد: در کنار این جشنواره قرآنی، بحث پایگاه اوقات فراغت را داشتیم که امسال بیش از 250 مورد از این پایگاه ها در استان برپا شد.

 

وی خاطر نشان کرد: الحمدالله این پایگاه ها یک پویایی بسیار ویژه ای را در تابستان ها در کانون های فرهنگی هنری مساجد ایجاد کرد.

 

وی افزود: از جمله دیگر برنامه ها هم می توان به برنامه های دهه کرامت، دهه ولایت و دیگر مناسبت ها اشاره کرد که یک فعالیت بسیار چشمگیر و خوبی بود.

 

رستگاری، اضافه کرد: در حوزه آموزش هم برنامه های مختلفی از جمله طرح قرآنی 1448 را داشتیم که در سراسر استان و حتی روستاها این طرح اجرا شد و آمار قابل توجهی از مردم در این طرح شرکت کردند.

 

وی گفت: تشکیل هسته های پژوهشی، دوره های آموزشی ویژه زوج های جوان و دوره های رسم زندگی هم از دیگر برنامه هایی بود که در استان انجام گرفت.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 418817

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha