امیدواریم روزی کانون های مساجد در تمام کشورهای جهان نفوذ پیدا کند

خبرگزاری شبستان:استاندار یزد با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در فرهنگ سازی، گفت: امیدواریم کانون های مساجد در تمام کشورهای جهان گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی استاندار یزد،‌ شب گذشته (1 آذر) در گردهمایی مسئولان ستادی و دبیرخانه های کانون های مساجد کشور با گرامی داشت هفته بسیج اظهار داشت: حضرت امام فرمودند که مساجد سنگر هستند، سنگر ها را حفظ کنید.

وی افزود: این یک شعار نیست بلکه یک درس است به ما که مساجد سنگر هستند، سنگر های فرهنگی، اعتقادی، ایمانی و علمی، اخلاقی، اگر ما با سنگر در جبهه ها آشنا می شویم و خطوط مقدم جبهه را با سنگر حفظ می کنیم، مساجد سنگرهای فرهنگی اخلاقی و اعتقادی ما هستند.

استاندار یزد خاطر نشان ساخت: طبیعی است ما باید در مسائل فرهنگی از حالت انفعالی خارج شده و به حالت هجومی دست پیدا کنیم.

استاندار یزد تصریح کرد: تا زمانی که منفعلانه برخورد کنیم، خود ترس و وحشتی که از غلبه فرهنگ دشمن داریم، ما را ممکن است تا حدودی ناتوان کند.

وی ابراز داشت: ما باید فعالانه وارد میدان باشیم، روی پای خودمان بایستیم، اعتماد به نفس بالا داشته باشیم، خودمان را مصون از هر گونه آفت فرهنگی بدانیم.

وی گفت: ما باید خودمان را باور داشته باشیم و در گفتار و رفتار و کردارمان تمام امانت و صفا و صمیمیت و درستی حاکم باشد و بعد  با این باور، پا به میدان هجوم فرهنگی بگذاریم.

میرمحمدی ابراز داشت: باید فرهنگمان را به نحوی معرفی کنیم که همه مشتاق آن بشوند، آنچه که در عمل بازتاب دارد، آن ملاک عمل قرار می گیرد.

استاندار یزد با بیان اینکه ما هرچه قدر از خوبی ها صحبت کنیم ولی خودمان خوب نباشیم، آن تاثیر گذار نیست، عنوان داشت: برای همین است که خداوند متعال هر جایی از ایمان صحبت می کند بلا فاصله از عمل صالح صحبت می کند، عمل صالح کلی است و اطلاق عام دارد.

وی گفت: این عمل به اعمالی بر می گردد که آثار نیک از آن صادر می شود، بنابر این من خوشحالم که امروز شاهد بیست و دو سالگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هستیم.

استاندار یزد اذعان داشت: این نهال کوچک امروز به یک درخت تنومند و پر شاخ و بال و شاخه ای تبدیل شده که سراسر کشور را فرا گرفته است.

وی تصریح کرد: ما امیدواریم روزی این شاخ و برگ ها همه جهان را فرا بگیرد و این شبکه گسترده بتواند به زیبایی در همه کشورها نفوذ پیدا کند.

میرمحمدی خاطر نشان ساخت: از این برنامه های متعددی که ما شاهد هستیم، این اطمینان به ما می دهد که برنامه هایمان توفیق آمیز باشد.

میرمحمدی گفت: امروز شاهدیم که نقش خواهران در کانون های مساجد بارز است و نقش خواهران بسیار بارز تر از مردان هستند.

استاندار یزد افزود: این موضوع از چند نظر است، اول اینکه مثل مردان عضوی از جامعه هستند و دوم اینکه مادر و پرورش دهنده نسل آینده هستند.

وی بیان داشت: این کانون تربیت است که فرزند را به گونه ای پرورش می کند که بتواند در آینده تاثیرگذار باشد.

میرمحمدی افزود: یکی از نقاط قوت کانون های فرهنگی هنری مساجد همین حضور چشمگیر خواهران در کنار برادران است.

استاندار یزد با بیان اینکه شما سنگربانان مساجد و پیشتاز جبهه فرهنگی هستید افزود: اگر خواسته باشیم جامعه ای را خراب کنیم ابتدا باید موانع فرهنگی آن را برداریم و سپس آدم ها آن فرهنگ خراب می شوند.

وی افزود: شما رزمندگان فرهنگی هستید و این فرهنگ است که می تواند اقتصاد را نجات دهد،ملت ما را شایسته ترین ملت ها کند، ملت ما را در جهان معرفی کند، اسلام واقعی را بشناساند و این هدفی بس بزرگ است.

پایان پیام/

کد خبر 418997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha