کانون های فرهنگی هنری مساجد یک اتفاق مبارک در حوزه فرهنگ کشور است

دبیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد عنوان کرد:تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد یک اتفاق مبارک در حوزه فرهنگ است به شرط اینکه در بحث کیفی هم مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد شب گذشته (1آذر) در گردهمایی مسئولان ستادی و دبیرخانه های کانون های مساجد کشور که با حضور استاندار یزد برگزار شد گفت: در استان یزد هم اکنون 663 کانون فرهنگی هنری داریم که در سطح استان فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند، افزود: این اتفاق یک اتفاق مبارکی در حوزه فرهنگ است به شرط اینکه در بحث کیفی هم مورد توجه قرار گیرد.

رستگاری با بیان اینکه کانون های مساجد کشور تاثیر بسیار بالایی در جذب جوانان به مساجد دارند، خاطر نشان ساخت: فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه های مختلف قرار می گیرد.

دبیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان از لحاظ فعلایت های فرهنگی خوب عمل کرده اند، گفت: در حوزه فرهنگی هنری، جشنواره های مختلف، حمایت از آثار هنری، اوقات فراغت، مناسبت های ملی مذهبی و بسیاری فعالیت های دیگر انجام شده است.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش هم می توان به فعالیت هایی از جمله طرح های قرآنی، آموزشی، دوره های آموزشی کشوری از جمله اندیشه های استانی و طرح های استانی با مباحث و موضوعات روز اشاره کرد.

دبیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد ابراز داشت: در حوزه های مختلف دیگر هم یکی از پتانسیل هایی که وجود دارد می توان به بحث خبرگزاری شبستان در حوزه انعکاس اخبار دین اشاره کرد.

رستگاری تاکید داشت: این خبرگزاری با انتشار اخبار مرتبط با حوزه دین، تاثیر بسیار زیادی در توسعه فرهنگ دینی در جامعه دارد.

وی عنوان کرد: در بحث نخبگان اعم از شهری و روستایی و برنامه ها و حمایت هایی که در طول سال اتفاق می افتد هم کانون های مساجد فعالیت های خوبی داشته اند.

دبیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد یکی دیگر از فعالیت های مهم و قابل ذکر در کانون ها را راه اندازی خانه های دیجیتال دانست.

وی تاکید داشت: طرح های استانی از جمله شبکه رفاهی کانون های فرهنگی رفاهی مساجد جهت جذب بیشتر به مساجد هم در دستور کار قرار گرفته و توفیقات زیادی داشته است.

وی خاطر نشان ساخت: سعی می کنیم تا جایی که می شود جوانان به بهانه کانون ها و در قالب این تشکیلات مردمی، جذب مساجد شوند و در برنامه های فرهنگی آن شرکت داشته باشند.

رستگاری با اشاره به گردهم آیی مدیران کانون های مساجد کشور که با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور برگزار می شود، خاطرنشان ساخت: برنامه ای که در این چند روز برگزار می کنیم، از روز جمعه شروع شده و تا دو شنبه ادامه دارد.

دبیر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد بیان داشت: برنامه های سال 93 و 94، بحث کمیسیون تخصصی با موضوعات مختلف، همایش های مختلف از جمله نشست هم اندیشی با خواهران کانون ها در دستور کار این گردهم آیی است.

وی خاطر نشان ساخت: یکی دیگر از برنامه هایی که در این گردهم آیی در نظر گرفته شده، بازدید از کانون فرهنگی هنری استان و پتانسیل های موجود استان یزد در زمینه های این کانون ها است.

پایان پیام/

کد خبر 419000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha