تحریم ها فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادها و نبوغ ملت است

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور  با بیان اینکه تحریم ها ظالمانه است گفت: اما در همین تحریم ها است که استعدادها و نبوغ ملت خودمان را بار دیگر می توانیم شناسایی کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حمید رضا سلیمانی مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون مساجد کشور شب گذشته (1آذر) در گردهمایی مسئولان ستادی و دبیرخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با استاندار یزد، اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود 22 سال از عمر کانون های مساجد در کشور می گذرد جادارد در نشست های کاری خودمان با دقت بیشتر به مباحث فنی این کار بپردازیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان داشت: این نوع نشست ها ابعاد متنوعی دارد که ما را برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده کمک می کند.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور بیان داشت: هر سه ماه یک بار ما نشستی داریم که این نشست ها در واقع ایستگاه هایی است که در آن توقف می کنیم، یک نگاهی به گذشته، وضعیتی کنونی و آینده داریم تا بتوانیم هم ضعف ها و قوت ها را با مشورت و همفکری یکدیگر پیدا کنیم و باری رفع نقاط ضعف و نقاط قوت برنامه ریزی کنیم.

وی خاطر نشان ساخت: با توجه به محدودیت های بودجه و فشارهای ظالمانه ای که از سوی دشمنان بر این ملت تحمیل می شود، باید برنامه ریزی لازم برای سال آینده را داشته باشیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان ساخت: این تحریم ها ظالمانه است اما در همین تحریم ها است که استعدادها و نبوغ ملت خودمان را بار دیگر می توانیم شناسایی کنیم.

وی عنوان داشت: همچنین علاوه بر برنامه های سال آینده، برنامه ششم توسعه را در پیش رو داریم، که در این جلسات نیازمند طرح و بررسی است و باید بتوانیم بر اساس وضعیت موجود خودمان را همراه کنیم و برای اهداف در پیش، قدم های موثری را برداریم.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور ابراز داشت: در حدود 22 سال پیش که کانونهای مساجد شکل گرفت، کسی فکر نمی کرد این نهال نوپا روزی به حالت یک درخت تنومندی تبدیل شود که شاخ و برگ آن تا دورترین نقاط کشور هم برود.

وی بیان کرد: امروز از شهرک غرب تا گیلان غرب و تاهمه نقاط مختلف کشور و حتی نقاط صفر مرزی، در جوار مساجد ما شاهد فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  ابراز داشت: این ظرفیت استثنایی و طلایی برای نظام است که بتوانیم از یک شبکه اجتماعی گسترده و ارزان قیمت برای پیش برد اهداف نظام استفاده کند.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور اذعان داشت: نزدیک 2 میلیون نوجوان و جوان امروز در 19 هزار کانون فرهنگی در کشور فعال هستند و علاوه بر این، حدود 10 هزار کتابخانه هم تحت پوشش هستند.

سلیمانی گفت: سالانه حدود 4 میلیارد تومان از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این کتابخانه ها کمک می شود تا در زمینه تجهیز، راه اندازی، خرید کتاب و سایر موارد استفاده شود.

پایان پیام/

کد خبر 419009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha