کانون های مساجد حلقه ارتباطی مسجد، هنرمندان و مردم هستند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به رشد کمی و کیفی کانون های مساجد، عنوان کرد: کانون های مساجد حلقه ارتباطی مسجد، هنرمندان و مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، غیاثی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد شب گذشته (1آذر) در گردهمایی مسئولان ستادی و دبیرخانه های کانون های مساجد استان یزد، با اشاره به تاثیر کانون های فرهنگی هنری مساجد در فرهنگ سازی، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد توفیقات بسیار زیادی داشتند.

وی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در چند سال اخیر را خوب توصیف کرد و گفت: در بین کانون های فرهنگی هنری مساجد، هم رشد کمی و هم کیفی را در استان یزد وجود داشته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به گستردگی فعالیت های این کانون ها در حوزه های مختلف اشاره کرد و اذعان داشت: در استان یزد فعالیت های بسیار خوبی از کانون های مساجد شاهد بودیم.

غیاثی به ضرورت حضور اقشار مختلف مردم از جمله هنرمندان در این کانون ها اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: این کانون ها رابط بین هنرمندان و مساجد هستند و همینطور یک حلقه ارتباطی متقابل بین مسجد، مردم و هنرمندان است.

وی در ارتباط با نوع فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان و در کل کشور که به مناسبت های مختلف برگزار یم شود، ابراز داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های فرهنگی هنری که سبقه دینی و متناسب با شان مسجد است را در فعالیت های خود داشته اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی و ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، ابراز داشت: در اغلب کانون ها کتابخانه مسجد وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی ارزش بسیار زیادی دارد.

وی اضافه کرد: ما از فضاهای بالقوه ای که در مساجد سراسر کشور و از جمله استان یزد وجود داشته برای تامین نیازهای مطالعاتی مردم به ویژه نمازگزاران و مراجعین به مسجد پیش بینی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: این فضاها در مساجد به عنوان محل هایی برای تجهیز کتابخانه در نظر گرفته شده که مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

غیاثی گفت: این کتابخانه ها می تواند نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ کتابخوانی داشته باشد و الان اغلب کانون های فرهنگی هنری مساجد از آن بهره مند هستند.

کد خبر 419003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha