حادثه تلخ عاشورای 88 آبروی فتنه‌گران را برد

امام جمعه موقت امروز تهران با تأکید بر اینکه حادثه تلخ عاشورای 88 را نمی‌توانیم فراموش کنیم، گفت: خداوند به دست خود فتنه‌گران در سال گذشته آبروی آنها را برد.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت‌الاسلام احمد جنتی، در خطبه اول نماز جمعه اظهار داشت: آنچه از اسلام باقی مانده است به برکت خون امام حسین و یارانش است و جریان حادثه کربلا درس بزرگی برای تاریخ است. یک عده از کسانی که مدعی مسلمانی بودند پسر پیغمبر را شهید می‌کنند و این از عجایب تاریخ است و بی‌رحمی‌شان تا حدی است که به زن و بچه نیز رحم نکردند.

 

آیت‌الله جنتی همه آنچه در کربلا اتفاق افتاد را به این دلیل دانست که امام حسین (ع) یک کلمه کوتاه نیامد و افزود: امام حسین (ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است و هنگامی که از مدینه خروج می‌کرد، فرمود من برای اصلاح دین جدم و امر به معروف و نهی از منکر قیام می‌کنم.

 

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: ما این هفته امر به معروف و نهی از منکر را گرامی می‌داریم و در تمامی هفته‌ها نباید این وظیفه متروکه را فراموش کنیم چرا که گناهانی که انجام می‌شود به خاطر ترک وظیفه امر به معروف و نهی از منکر است، دیگر واجبات دین با این فریضه سر پا قرار می‌گیرند.

 

وی با بیان اینکه ما باید توبه کنیم، افزود: ما هدف نهایی امام حسین(ع) را ترک کرده‌ایم و الان گرفتار خشکسالی هستیم. از دید قرآنی مصیبتی که به ما وارد می‌شود از کارهایی است که می‌کنیم، بنابراین توصیه اکید می‌کنم در ایام ماه محرم با تضرع به درگاه خدا و توسل به امام حسین از گناهان‌مان توبه کنیم تا خدا باران رحمت‌اش را بر ما بفرستد.

 

وی ضمن اشاره به حادثه عاشورا که نتیجه فراموش کردن غدیر بود، ذکر کرد: خداوند در قرآن فرموده است اگر مسئله ولایت ابلاغ نشود همه چیز بر باد می‌رود پیامبر نیز این رسالت را انجام دادند، با این حال خیلی‌ها این پیام را دریافت نکردند و سیاست‌کاری‌ها باعث شد حضرت علی (ع) خانه‌نشین شود. ما باید از قضیه غدیر بفهمیم که بقای اسلام به ولایت است.

 

 جنتی قدرت و عزت نظام اسلامی را به برکت مسئله ولایت دانست و ادامه داد: این ولایت باید حاکم باشد و قدرتی را که خدا به او داده است در دست داشته باشد تا دین خدا احیا شود. ولایت فقیه ادامه همان رشته ولایت ائمه است.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم عزت داشته باشیم و اسلام و قرآن زنده باشد باید ولایت را حفظ کنیم چرا که این ولی فقیه است که وقتی مردم و نظام به خطر می‌افتند آنها را راهنمایی می‌کند.

وی با یادآوری حادثه تلخ عاشورای 88 گفت: ما نمی‌توانیم این حادثه را فراموش کنیم، کسانی که عقده از نظام و رهبری داشتند دیدند زمینه فراهم شده است و فکر کردند نظام در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و به همین دلیل مسئله براندازی را مطرح کردند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: رهبر اعلام کردند که این مسئله انتخابات یک چیز کوچک نیست، این برای اسلام است.

 

آیت‌الله جنتی ادامه داد: سال گذشته غبار فتنه همه جا را پر کرده بود و چشم‌ها درست نمی‌دید اما وقتی روبروی امام حسین(ع) ایستادند این غبار فرو نشست و خیلی‌ها که نمی‌فهمیدند، فهمیدند که مسئله خدا و اسلام است و تنها مسئله ولایت فقیه نیست و این درسی بود که از تاریخ گرفتیم و علاوه بر سختی‌هایی که داشت برکت‌هایی نیز برای ما به ارمغان آورد.

 

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم شهادت دکتر شهریاری را به مردم و خانواده ایشان تسلیت گفت و ذکر کرد: استاد شهریاری از لحاظ تخصصی و مقام عبادی نیرویی بود که از دست دادیم و شهادت او برای ما فاجعه‌ بود.

 

آیت‌الله جنتی سفر دبیر شورای عالی امنیت به ژنو و اجلاس 1+5 را یک برگ برنده خواند و اعلام کرد: عزت نظام اسلامی رسما در آنجا ارایه شد و غربی‌ها که خود را ارباب و دیگران را نوکر خود می‌دانستند متوجه شدند این سیاست کمرنگ شده و نمی‌توانند با رعب و وحشت به اهداف خود برسند.

 

وی از دکتر جلیلی رییس شورای عالی امنیت کشورمان تقدیر کرد و افزود: در هر پستی که انسان متدینی سر کار آمد آنجا آباد شد. دکتر جلیلی در این اجلاس به احترام شهید شهریاری یک دقیقه سکوت اعلام کرد که باعث شد برای غربی‌ها گران تمام شود. دکتر جلیلی به آنها می‌گوید این خون به گردن شماست که اطلاعات به تروریست‌ها داده‌اید.

 

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: دکتر جلیلی از موضع بالا صحبت کرد و گفت که ما نمی‌خواهیم با فشار مواجه شویم، ما از مسئله هسته‌ای عبور کرده‌ایم و این قابل طرح در جلسه نیست، ما باید بر سر مسایل مشترک مانند صلح و امنیت بحث کنیم. اینکه چرا باید سلاح‌های هسته‌ای اشاعه پیدا کند، ما چیزی پشت پرده نداریم و هر چه می‌گوییم بر حق است.

 

خطیب نماز جمعه تهران این صحبت‌ها را برای بالا بردن جایگاه کشورمان دانست و گفت: این صحبت‌ها طرف‌های مذاکره را منفعل کرد. در طول تاریخ قبل و بعد از انقلاب ببینید که ما به کجا رسیده‌ایم.

 

وی به ترور 13 هزار نفر از مردم و مسئولان توسط منافقان اشاره کرد و خطاب به مستکبران جهان گفت: در ایران نمی‌شود با ترور آن حکومتی که می‌خواهید برقرار شود چرا دست از این کار غلط برنمی‌دارید.

 

آیت‌الله جنتی اضافه کرد: همه دنیا بداند که کشور ما تحت لوای رهبر معظم انقلاب تسلیم قدرت‌های جهان نمی‌شود. همچنین خطیب نماز جمعه تهران اشاره به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 63 و به دستور امام کرد و افزود: این ابتکاری از امام راحل بود که باید دید انقلاب فرهنگی در انقلاب سیاسی ایجاد بشود. این شورا تا الان بعضی وقت‌ها کند حرکت کرده است اما به تازگی با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب فعالیت و خلاقیت خوبی پیدا کرده است اما کارهای نکرده بیش از کارهای کرده دارد، ما خیلی عقب هستیم، رهبر معظم انقلاب هم تأکید کرده‌اند که باید در مسئله آموزش تغییر ایجاد شود چرا که این شایسته نظام نیست و به درد امروز مردم نمی‌خورد.

 

وی محورهای فرهنگ عمومی را برشمرد و آن را یک وظیفه شرعی برای همه خواند. فرهنگ قناعت، ایثارگری، قانون‌گرایی، انضباط اجتماعی، وجدان کاری، سخت‌کوشی و درست‌کاری از جمله این محورها هستند.

 

وی ادامه داد: مردم باید قناعت کردن و پرهیز از اسراف را یاد بگیرند چرا مصرف گاز ما باید از مردم دنیا بیشتر باشد، وقتی مسئله‌ هدفمند کردن یارانه‌ها شروع شود همه می‌فهمدند که با کمتر از این هم می‌توانند زندگی را بگذرانند. فرهنگ ایثارگری که همان گذشتن از جان و مال است نیز در این راستا قرار می‌گیرد. در رابطه با فرهنگ قانون‌گرایی باید گفت که میراث غلطی است که در گذشته به جا مانده و مردم می‌دانستند آن قانون‌ها به دردشان نمی‌خورد، به همین خاطر از قانون‌شکنی خوش‌شان می‌آمد ولی الان این‌طور نیست و جنبه اسلامی قوانین به وسیله شورای نگهبان تضمین شده است، بی‌انضباطی نیز در کشور ما بلاهای بسیاری بر سرمان می‌آورد.

 

آیت‌الله جنتی بیان کرد: شورای انقلاب فرهنگی قانون می‌گذارد و همه باید انجام دهند، اینها معروف‌هاست که همه باید ملتزم به آن باشند.

 

وی به حاکم شدن شایسته‌سالاری در مملکت اشاره کرد و ادامه داد: اگر شایسته‌سالاری نباشد خیلی چیزها بهم می‌خورد. وقتی یک جوان را بدون داشتن تجربه مدیریت استاندار یک شهر بزرگ می‌کنند آیا کار درستی است؟ مگر حساب و کتابی در کار نیست و یا نمونه دیگری که چاره‌ ندارم و باید بگویم که اگر راه دیگری برای جلوگیری از این عزل و نصب‌ها از طرف افراد غیرمسئول را می‌توانستم بگیرم این کار را می‌کردم. در منطقه آزاد یک معامله‌ای کردند که بیش از 400 میلیارد تومان از مال مردم گرفته شده است، زمینی را ارزان فروختند تا تخفیف بدهند.

 

آیت‌الله جنتی خطاب به رییس‌جمهور گفت: ما به رییس‌جمهور این برادر عزیزمان می‌گوییم از فعالیت‌های شما متشکریم و با هدفمندی یارانه‌ها که کسی جز شما نمی‌توانست انجام دهد تلاش می‌کنید و وزرایی را سر کار آورده‌اید که خوب هستند اما ما انتظار داریم که نقطه ضعف نداشته باشید و این یک خیرخواهی و نصیحت است.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

کد خبر 4218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha