30 پژوهشگر برتر استان یزد تجلیل می شوند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری یزد، گفت: به مناسبت هفته پژوهش از 30 پژوهشگر برتر استان تجلیل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید مجتبی حسینی  مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری یزد امروز(16 آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، با اشاره به اندک بودن سهم پژوهش در بودجه های سنواتی گفت: اگر بتوانیم به نحوی بخش خصوصی را در امر پژوهش فعال کنیم می توانیم اعتبارات این حوزه را افزایش دهیم.

 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فن بازار به مناسبت هفته پژوهش در سالن غدیر دانشگاه یزد گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه  قرار گرفتن دانشگاه در کنار صنعت می باشد.

 

حسینی اظهار داشت: نمایشگاه فن بازار از 17 تا 19 آذر و با 97 غرفه که در اختیار بخش های مختلف نظیر دانشگاه ها، دستگاه های دولتی، بخش خصوصی و... قرار گرفته از ساعت 9 الی 17 میزبان عموم همشهریان عزیز است.

 

وی افزود: از غرفه های موجود در نمایشگاه  17 غرفه در اختیار دانشگاه یزد، 26 غرفه به سایر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و حوزه‌های علمیه، 23 غرفه در اختیار کارخانه‌جات دارای واحد تحقیق و توسعه، 14 غرفه مربوط به استانداری و دستگاه های اجرایی، 10 عرفه شرکت‌های دانش بنیان و فناور، سه غرفه مخترعین تحت پوشش بنیاد نخبگان، سه غرفه مربوط به آموزش و پرورش و پژوهشکده های دانش‌آموزی است و یک غرفه هم به عنوان محل استقرار خبرنگاران قرار گرفته است.

 

حسینی با اشاره به برگزاری پنل های تخصصی در کنار این نمایشگاه گفت: این پنل ها در دو نوبت صبح از ساعت 10 تا 12 و عصر از ساعت 14 الی 16 با عناوین نقش پژوهش و فناوری در حوزه سلامت، ارتباط صنعت و دانشگاه، چالش‌ها و راهکارها، چالش‌های اقتصاد دانش بنیان در توسعه دانش بنیان استان یزد، نقش پژوهش و فناوری در مدیریت منابع آب، نقش پژوهش فناوری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و نقش پژوهش فناوری در رفع چالش‌های زیست محیطی برگزار می‌شود.

 

مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری یزد گفت: موضوعات انتخاب شده جهت ارائه در این پنل ها به نوعی مباحث و چالش های مرتبط با استان است.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان گفت: این مراسم 20 آذر از ساعت 8 صبح تا 11 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد برگزار می شود.

 

حسینی در تبیین نحوه انتخاب پژوهشگران برتر استان گفت: امسال پژوهشگران استان به هفت گروه تقسیم و در نهایت از هر گروه سه نفر به عنوان پژوهشگران برتر انتخاب شده اند.

 

وی افزود: دانشگاه‌ها، مراکز و شرکت‌های پژوهشی و پژوهشگران آزاد، دستگاه‌های اجرایی و فرهنگیان آموزش و پرورش، نوآوران، شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌ها و کارخانه جات دارای واحد تحقیق و توسعه و پژوهشگران فرهنگی این گروه بندی ها را تشکیل داده اند.

 

حسینی افزود: در مجموع 21 پژوهشگر برتر استان، 3 غرفه برتر نمایشگاه فن بازار، یک پژوهشگر که در راستای محورهای هفت گانه استان بیشترین فعالیت را داشته است و چهار نفر هم از دستگاه ها اجرایی در این مراسم تجلیل می شوند.

 

پایان پیام/

کد خبر 422779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha