شبکه ای که به کارخانه ترس و وحشت تبدیل شده است

نگاهی گذرا بر نوع انتشار اخبار فاکس نیوز ثابت می کند القای حس نگرانی و واهمه به مخاطب در همه اخبار آن مشترک است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اگر بخواهید پشت پرده اخباری مثل گزارش مسجد مرکز ترور نزدیک منطقه صفر عراق یا اخبار مربوط به قرآن سوزی تری جونز و تمام جار و جنجالهای مربوط به این اخبار و گزارش ها را در فاکس نیوز پیدا کنید، شاید گزارش جان هال، خبرنگار و تحلیلگر سابق فاکس نیوز بتواند تاحدودی این پرده را کنار بزند.

 

اگر بخواهید درباره تمام اهداف و سیاست های فاکس نیوز در گسترش اسلام هراسی و دیگر ترس هایی که این شبکه در سراسر جهان در اذعان عمومی القا می کند باید بیشتر درباره شخصیت رئیس این شبکه یعنی «راجر ایل» بدانید. 

در گزارش خبرنگار سابق فاکس نیوز روی این مسئله به طور جدی بحث شده است که چرا این شبکه به کارخانه ای از محصولات ترس و واهمه در بین افکار عمومی تبدیل شده است.


وی این ترس را ناشی از شخصیت مستبد راجر ایل می داند که نه تنها شبکه فاکس نیوز بلکه کشور آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است. و در حقیقت به واسطه همین سلطه گری در سال گذشته توانست با اختصاص 816 میلیون دلار بودجه از مالیاتهای شهروندان آمریکایی همچنان در راس شبکه های آمریکا باشد.
همین شخصیت یکی از علل اصلی است که اخبار منتشر شده همواره سایه ای از رعب و وحشت را به مخاطب منتقل می کند و حس ناامنی و تنهایی یکی از گزینه هایی بوده که همیشه در ته مایه خبرهای این شبکه موج می‌زند. نگاهی گذرا بر نوع انتشار اخبار فاکس نیوز ثابت می کند القای حس نگرانی و واهمه به مخاطب در همه اخبار آن مشترک است در حالیکه هر یک از مخاطبین تا ساعت ها پس از دیدن اخبار در نگرانی به سر می برند.


فاکس نیوز از زمانی در آمریکا به عنوان شبکه ای استثنایی مطرح شد که راجر ایل جرات کرد وارد سیاست پیچیده آمریکایی شود. به طور مثال در زمان انتخابات آمریکا در سال 1988 فاکس نیوز با پخش تصاویری نگران کننده از ریگان او را مبتلا به بیماری آلزایمر معرفی کرد و حزب رقیب یعنی بوش پدر را یک گام به جلو پیش راند.
راجر ایل 71 ساله از ترفندهای سینمایی و یا حقه های نور پردازی و اجرا برای رسیدن به هدف خود استفاده میکند.
دان کوپر،یکی از کارمندان فاکس نیوز می گوید:آن چه که برای راگر ایل جذاب است خرابی و ویرانی است او شیفته گرفتار کردن افراد در کلافی سردرگم از ابهامات و ترس است.


راجر ایل دست پرورده دامن کثیف سیاست آمریکایی است در واقع پیدایش او و به روی کار آمدنش در دنیای رسانه به واسطه حیله های نیکسون رییس جمهور بوده است.
در واقع باید خاطر نشان کرد که تلفیق رسانه و سیاست و به خدمت در آمدن رسانه آمریکا به نفع سیاست از همین زمان کلید خورد.
فاکس نیوز با اجرای برنامه هایی محلی از راجر ایل و بعد از اندکی با برنامه های زنده نیکسون در قلب آمریکا جا گرفت و حربه ترس چاشنی اخبارهای ساختگی آن شد.


به گزارش تی وی نیوز لایز، در زمانی که نیکسون وارد کاخ سفید شد راگر ایل نیز به این ساختمان راه یافت و نیکسون غافل از اینکه این دست آموخته خود روزی نابودی اش را فراهم می کند به او امکانات توسعه فعالیت داد.
ربط اخبار مربوط و نامربوط به سیاست و القای فضایی رعب انگیز فاکس نیوز را در آمریکا زنده نگه داشته است و تکیه به این دو عامل این رسانه را تا حد ممکن از دنیای ژورنالیسم دور کرده تا جایی که کارمندان فاکس نیوز با لباس خبرنگاری وارد این شبکه می شود و با لباسی منقش به هزار ترفند سیاسی در مقابل شبکه و در مقابل چشم مردم خود را آشکار می سازد.


پایان پیام/
 

کد خبر 42377

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha