تدوین پروژه بین المللی فرهنگ کتب آسمانی با رویکرد وحدت بخشی میان ادیان

حجت الاسلام یوسفی مقدم با اعلام ارائه 30 طرح جدید پژوهشی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن از تدوین کلان پروژه فرهنگ کتب آسمانی با رویکرد وحدت بخشی میان ادیان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم، رییس مرکز فرهنگ و معارف قرآن درباره برنامه های جدید این مرکز به خبرنگار شبستان گفت: طرح پیشنهادی "فرهنگ کتب آسمانی" با رویکرد بین المللی پس از اتمام انتشار پروژه 33 جلدی فرهنگ قرآن در دستور کار قرار گرفته که در صورت تایید پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وارد مرحله اجرا می شود.

وی با بیان این مطلب که رویکرد مرکز فرهنگ و معارف قرآن در اجرای این کلان پروژه به وحدت بخشی میان ادیان معطوف است، اظهار کرد: علاوه بر تشریح وجوه تفاوت و تشابه قرآن با دیگر کتب آسمانی تلاش بر آن است تا ابعاد اعجازی و انحصاری مصحف شریف به عنوان آخرین کتاب الهی به دقت در این پروژه تبیین شده و با توجه به جنبه بین المللی آن، به ویژگی دیگر کتب آسمانی نیز پرداخته شود.

حجت الاسلام یوسفی مقدم با اشاره به طرح های در دست انجام این مرکز تصریح کرد: کلان پروژه قرآن پژوهی خاورشناسان و دائره المعارف قرآن که ویرایش 11 جلد آن به اتمام رسیده و جلد 12 آن نیز به زودی به دست ویرایش سپرده می شود دیگر طرح هایی است که با جدیت پژوهشگران مرکز در حال انجام است.

رییس مرکز فرهنگ و معارف قرآن ادامه داد: بنابر برنامه ریزی های انجام شده در کنار انتشار دائره المعارف قرآن، طرح بازنگری فرهنگ قرآن و ترجمه جلدهای مختلف آن به زبان های عربی، اردو و انگیسی نیز جزء اولویت های کاری این مرکز قرار دارد.

وی اعلام کرد: مرکز فرهنگ و معارف قرآن برای حضور اثرگذار و پاسخ به نیازهای علمی پژوهشی جامعه در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن نزدیک به 30 اثر جدید پزوهشی را عرضه می کند.

حجت الاسلام یوسفی مقدم درباره روند برگزاری همایش بین المللی قرآن و مسائل جامعه معاصر یادآور شد: مقدمات برگزاری این همایش در مرکز فرهنگ و معارف قرآن ایجاد شده اما به دلیل تلاش برای مطابقت آن با نیازهای روز جامعه و نظام اسلامی و نیز تعیین متولی مرحله اجرا، زمان برگزاری آن هنوز مشخص نشده است.
پایان پیام/
 

کد خبر 42967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha