فعالیت 12 هزار ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر در مناطق روستایی و عشایری

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام عالمی از بهره برداری از 2 هزار و 500 پروژه عمرانی و فرهنگی و اموزشی همزمان با 36 امین سالگرد پیروزی انقلاب در مناطق روستایی و عشایری خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام عالمی، مسئول کمیته روستایی و عشایری ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد برنامه های این کمیته گفت: انقلاب اسلامی احیاگر اندیشه های ناب اسلام است و ان نظریه‌هایی است که بشر را به مقصد نهایی راهنمایی می‌کند.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی به برکت رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی امام (ره) و به برکت خون شهدا تلاش و مقاومت و فداکاری ملت ایران به وجود آمد و به حمدالله در 35 سال گذشته تاریخ زیبا و قابل مباهاتی را ارایه کرده است.

وی اظهار کرد: شکر نعمت الهی این است که هر چه بیشتر و قدرتمندتر پشت سر انقلاب حرکت کنیم و هر جا نیاز به ما بود به خوبی در صحنه حضور یابیم.

وی گفت: بعد از امام (ره) خلف صالحشان رهبر معظم انقلاب که شاگرد شایسته امام (ره) بود به خوبی راهش را ادامه داد. امام در ده سال حیات خود بعد از پیروزی انقلاب ان را هدایت کرد و رهبر انقلاب نیز با همان شجاعت و ویژگی‌ها این راه را دنبال کردند و در طی 26 سال بعد از رحلت امام (ره) به خوبی و شایستگی این راه ادامه دادند ملت ایران نیز از رهبر خود چنانچه بایسته و شایسته است تبعیت کردند و انقلاب راهش ادامه یافت.

وی با بیان اینکه مردم تمام توان خود را در برگزاری جشنهای پیروزی انقلاب به کار می گیرند افزود: مردم به معنای واقعی برگزار کننده اصلی این ایام الله هستند و این امر از مصادیق شکر نعمت انقلاب است.

وی در مورد برنامه های پیش بینی شده از سوی این کمیته اظهار کرد: تشکیل حدود 12 هزار ستاد دهه فجر در مناطق روستایی و عشایری، به صدا درامدن زنگ انقلاب در مدارس روستایی و عشاری در 12 بهمن، بهره‌برداری از 2 هزار و 800 پروژه عمرانی و فرهنگی با حضور دستگاههای اجرایی از جمله این برنامه‌هاست.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی ادامه داد: برگزاری مراسم غبارروبی از مزار شهدای روستایی و عشایری و همچنین مراسم ویژه مهمانی لاله‌ها در مزار شهدا، اعزام روحانیون و مبلغان و راویان انقلاب به مناطق روستایی و عشایری با عنوان سفیر آسمانی، ارایه خدمات بهداشتی و درمانی توسط دستگاههای ذیربط و خدمات پزشکی به صورت رایگان در ایام دهه فجر، برگزاری مسابقات فرهنگی در مناطق روستایی و عشایری و همچنین طرح قرانی ویژه دهه فجر در 172 مرکز اموزش عشایری برای 1700 نفر از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه نقاشی با عنوان پیامبر اعظم (ص) مظهر عدالت و مهربانی است در مناطق عشایری و روستایی، مسابقه کتابخوانی در میان دانش اموزان روستایی و عشایری، مسابقه خاطره‌نویسی از انقلاب، برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی در مناطق روستایی و عشایری در مناطق جنوب و غرب کشور در 16 و 17 بهمن از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام‌الله دهه فجر است.

وی با اشاره به برگزاری 24 امین دوره مسابقات سراسری قران کریم در میان 3 هزار نفر از روستاییان و عشایر در 19 و 20 بهمن در شهر مقدس مشهد افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا تجلیل از خانواده‌های ایثارگر و شهدا و همچنین برنامه‌ریزی برای حضور باشکوه مردم در مراسم 22 بهمن از دیگر فعالیت‌های این کمیته در 36 امین سالگرد پیروزی انقلاب است.

وی در مورد طرح قرآنی اظهار کرد: این طرح قرآنی با انگیزه آشنایی مردم روستایی با قرائت تجوید و اشنایی بیشتر با مفاهیم قرانی و زیباخوانی است.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی برخاسته از آموزه‌های قرانی‌است و به همین جهت در ایام الله دهه فجر در جهت بیشتر اشنا شدن مردم با ابعاد قرآن برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

وی در مورد سفیران اسمانی اظهار کرد: این طرح از سوی سازمان تبلیغات اسلامی سازماندهی شده است و مخاطب ان روستاییان و عشایر هستند در این طرح 3 هزار و 500 نفر از مبلغان و روحانیون از سازمان تبلیغات، 200 نفر از روحانیون از بنیاد شهید و 300 نفر از روحانیون از سوی وزارت جهاد و کشاورزی در ایام الله دهه فجر در این طرح حضور دارند.

پایان پیام/

کد خبر 433325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha