ارایه برنامه های دهه فجر در پرتال مساجد/فعالیت 50 هزار تشکل مذهبی در ایام الله دهه فجر

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام روحانی نژاد از فعالیت 50 هزار تشکل منتخب این کمیته در ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: 11 هزار مسجد برنامه های ویژه خود را در پرتال مساجد ارایه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام روحانی‌نژاد مسئول کمیته انجمنهای اسلامی و هیئت های مذهبی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد برنامه‌های این کمیته گفت: با توجه به شعار 36 امین سالگرد پیروزی انقلاب مبتنی بر پیشرفت و عدالت در پرتو اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی کمیته انجمن های اسلامی و هیئت‌های مذهبی و کانون‌های اسلامی با محوریت این شعار سال برنامه‌های خود را در طول ایام‌الله دهه فجر در سراسر کشور اجرایی می‌کند.

وی با بیان اینکه با توجه به ماهیت مردمی انقلاب اسلامی و نقش محوری مردم در پیروزی انقلاب اظهار کرد: مردم در پیروزی انقلاب با توجه به فرامین رهبر کبیر انقلاب و استعانت از خداوند رژیم ستمشاهی وابسته به قدرتهای جهانی را سرنگون کردند و حکومتی بر مبنای فرهنگ متعالی اسلامی را بنیان نهادند.

وی افزود: در 35 سال گذشته نیز هر جا انقلاب اسلامی ما دچار مشکل و تهدید می شد همین مردم بودند که در صحنه حضور یافتند و مشکلات را به جان خریدند و از اصول و ارزشهای حاکم بر کشور صیانت کردند. به همین جهت در گرامیداشت ایام الله دهه فجر نقش مردم بسیار پررنگ‌تر از بقیه موسسات و دستگاههای رسمی کشور است.

وی با اشاره به نقش انجمن های اسلامی و هیئت های مذهبی در شبکه‌های مردمی اظهار کرد: این تشکلها در طول دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس گام به گام در کنار مردم بوده‌اند و از بنیانهای بسیار قوی مذهبی برخوردارند چیزی که در این تشکلها تعریف شده است مبتنی بر باورها و اعتقادات دینی است و کاری را که انجام می دهند عمیقاً معتقدند.

وی از فعالیت 365 کمیته مردمی انجمنهای اسلامی و هیئت‌های مذهبی و کانون‌های اسلامی در شهرستانهای سراسر کشور در 36 امین سالگرد انقلاب خبر داد و افزود: این کمیته‌ها در شهرستانها و روستاها نیز گسترش یافته است و برنامه ریزی های گسترده را در سراسر کشور همزمان با 36 امین سالگرد پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی برگزار می‌کنند.

حجت الاسلام روحانی نژاد ادامه داد: همزمان با 36 امین سالگرد انقلاب 600 همایش و 800 نشست و جلسه توجیهی برای هر چه بهتر برگزار شدن 36 امین سالگرد انقلاب پیش بینی شده است و تمامی شبکه‌های مردمی در جریان این برنامه‌ها قرار دارند.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی که بیش از 90 هزار تشکل را به ثبت رسانده است در ایام الله دهه فجر 50 هزار تشکل فعال را در طول سال انتخاب کرده و برنامه‌های ویژه مردمی را در این تشکلها با تکیه بر منابع مردمی و حضور مردم برنامه‌ریزی کرده است.

وی با تاکید بر شعار دهه فجر و منویات امام (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت بیشتر مردم در برنامه‌ها افزود: توجه جدی این کمیته بر ظهور و بروز ارمانها و پیامهای انقلاب اسلامی است و این موضوع در فضاسازی محیطی و آذین‌بندی‌ها در مسیر راهپیمایی و میادین اصلی در سراسر کشور با بهره‌گیری از پیامهای تصویری و مکتوب و توجه به شهدای انقلاب و دفاع مقدس و نقش انها در حرکت عظیم انقلاب مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: همزمان با 9 بهمن مقارن با ولادت امام حسن عسگری 600 هزار مسجد در سراسر کشور و 50 هزار تشکل منتخب به منظور استقبال از دهه فجر برنامه‌های ویژه ای را در سراسر کشور ارایه می‌دهند.

وی با تاکید بر تعامل میان مساجد و مدارس در این کمیته و بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در گفتمان انقلاب اسلامی از برگزاری برنامه های ویژه در مقطع دبیرستان خبر داد.

حجت الاسلام روحانی اظهار کرد:‌بیش از 300 شب خاطره مبتنی بر خاطرات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با مشارکت مردمی برگزار می شود. این کمیته در بیش از 5000 نقطه کشور که جمعیت های روستایی در ان حضور دارند با محوریت روحانیون مستقر و طرح هجرت در طول ایام‌الله دهه فجر برنامه‌هایی را ارایه می‌دهد.

معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: 11 هزار مسجد در پروتال مساجد همزمان با 36 امین سالگرد پیروزی انقلاب برنامه‌های خود را در ایام الله دهه فجر معرفی می کند.

وی در مورد حضور نقش در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد: این حضور طرف مقابل ما را در مذاکرات هسته ای متقاعد خواهد کرد. این حضور بر مبنای معارف اهل بیت خواهد بود و راهپیمایی امسال متمایز از سالهای گذشته برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه لاله‌های انقلاب و تجدیدبیعت در گلزار شهدا اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با هماهنگی این کمیته در 500 مسجد محوری از میان 60 هزار مسجد محوری برنامه های ویژه و مهمی را در سراسر کشور برگزار می کنند.

وی با اشاره به حمایت از 14 هزار و 700 مسجد در برگزاری ایام الله دهه فجر اظهار کرد: تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا این مساجد در محیطهای مجازی نیز بسته‌های محتوایی پیرامون 36 امین سالگرد انقلاب اسلامی را ارایه دهند.

وی گفت: 1200 مبلغ متخصص در مورد گفتمان انقلاب و دفاع مقدس در طول ایام الله دهه فجر به سراسر کشور اعزام می‌شوند و 12 هزار روحانی نیز در این ایام در دستگاههای دولتی و موسسات حضور می یابند.

وی در مورد حرکت غیراخلاقی نشریه شارلی ابدو اظهار کرد: این حرکت از هر حیث مذموم است و توقع داریم جمهوری اسلامی و مجامع بین المللی و سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای غیرمتعهد منطقه ای در این زمینه فعالیت دیپلماسی داشته باشند تا در دنیا نسبت به مقدسات مکاتب و ادیان الهی و ارمانهای مکاتب توهین تحقیر و اهانت صورت نگیرد این نوع برخوردها برای رسیدن غرب به اهدافش است و از نظر تمام مسلمانان محکوم است.

پیامبر اعظم پیامبر رحمت و مهربانی است که برای کمال اخلاق مبعوث شده است و باید تلاش کنیم بیش از پیش ایشان را به جهانیان معرفی کنیم تا اقدامات صهیونیستی در انزوا قرار گیرد.

وی اظهار کرد: به همین منظور بعد از نماز مغرب و عشاء به یاد پیامبر اعظم (ص) زیارت بعید حضرت رسول قرائت می شود و از تمام مردم می خواهیم تا با حضور پررنگ خود در این مراسم بار دیگر ارادت خود را بر ساحت پیامبر اعظم (ص) اعلام کنند و اقدامات دشمنان را محکوم نمایم.

پایان پیام/

کد خبر 433346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha