مساجد باید حقیقت انقلاب را برای مردم معرفی کنند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه بزرگداشت دهه فجر باید به یک فرهنگ تبدیل شود گفت: مساجد باید حقیقت انقلاب را برای مردم معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد، امروز(4 بهمن) در جلسه کمیته مساجد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد گفت: علاوه بر مردمی برگزار شدن جشن های دهه فجر باید این موضع به یک فرهنگ تبدیل شود که مردم مانند دیگر ایام الله به صورت خودجوش این دهه را گرامی بدارند.

وی افزود: ما باید در هر مسجدی آن محله را بسیج ، جوانان و خانواده ها را درگیر و در ادامه آن ها را به مسجد جذب کنیم و برنامه های مختلفی را برای آنان اجرا کنیم.

ناصری خاطر نشان کرد: وقتی جوانان و خانواده ها به مساجد آمدند آن گاه باید با استفاده از راویان انگیزه و هدف امام خمینی (ره) و انقلاب را به آنان بشناسانیم.

وی تصریح کرد: باید از طریق مساجد حساسیت انقلاب، ولایت فقیه و اعتقادی و اسلامی بودن و اینکه انقلاب اسلامی یک حرکت الهی است را برای نسل جدید تبیین کنیم.

ناصری افزود: همانگونه که امام راحل (ره) این انقلاب را همگانی کرده بود همه مردم باید در برنامه های بزرگداشت دهه فجر نقش داشته باشند .

وی با اشاره به نقش مساجد در بزرگداشت برنامه های دهه فجر گفت: مساجد باید حقیقت انفلاب و امام راحل (ره) را برای مردم معرفی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بر لزوم معرفی ابعاد گوناگون شخصیتی امام خمینی (ره) تاکید کرد و اظهار داشت: اگر نام امام راحل (ره) در  جامعه کمرنگ شود انقلاب هم کمرنگ می شود.

وی اضافه کرد: در برنامه های ایام الله دهه فجر باید آرمان های امام راحل (ره) ، اصل مسئله ولایت و انقلاب برای همگان بیان شود.

ناصری گفت: همان کاری که در محرم برای احیای آرمان های عاشورا صورت می گیرد در دهه فجر باید برای احیا آرمان های انقلاب اسلامی انجام شود.

وی بر لزوم انتقال مفاهیم انقلاب به دانش آموزان تاکید کرد و گفت:باید دانش آموزان را به مساجد دعوت و مسائل انقلاب را از طریق مساجد به دانش آموزان منتقل کرد.

ناصری افزود: دشمنان اکنون از گروه های تروریستی و حمله های نظامی مایوس شده اند و به دنبال  تضعیف اعتقادات وبنیه دینی جوانان و نوجوانان ما هستند.

وی گفت:باید نشریات کوچکی از سخنان امام راحل(ره) و رهبری، اتفاقات، رویدادها و ... صورت گرفته در دوران انقلاب  تهیه و جهت معرفی انقلاب در بین نوجوانان و جوانان توزیع شود.

پایان پیام/

کد خبر 434099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha