خوزستان در ادبیات امروز ایران دارای جایگاه خاصی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اظهار داشت: خوزستان در ادبیات امروز ایران دارای جایگاه خاصی است و ما از این ظرفیت و پتانسیل استفاده خواهیم کرد و جایزه ادبی مکتب جنوب و کتاب سال خوزستان را در برنامه خود داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، امروز(13 بهمن) در نشست هماهنگی طرح پایتخت کتاب ایران، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر ساله طبق عادت، شهر تهران را به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی می کرد که متاسفانه تاکنون هم نتوانسته موفقیتی را در جهان کسب کند.

 

وی یاد آور شد: اما امسال فراخوانی به تمامی شهرها ارسال شد و 50 شهر طرح های خود را به دبیرخانه ارسال کردند و تاکنون سه شهر اهواز، نیشابور و گنبدکاووس موفق به بالاترین امتیاز شده­ اند که امیدواریم اهواز در نهایت برنده این رقابت باشد.

 

وی با بیان اینکه خوزستان در ادبیات امروز ایران دارای جایگاه خاصی است و ما از این ظرفیت و پتانسیل استفاده خواهیم کرد و جایزه ادبی مکتب جنوب و کتاب سال خوزستان را در برنامه خود داریم، افزود: همچنین با بستن تفاهم نامه هایی با صدا و سیما و شهرداری و باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد از ظرفیت های دیگر استان نیز در این راه استفاده می کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در پایان ضمن تقدیر از همکاری و همراهی مسئولان سازمان ها و نهادها اظهار کرد: قطعا این رویداد یک رویداد برجسته است که به فضای اقتصادی و توسعه اجتماعی استان کمک خواهد کرد و ما افتخار می کنیم که در این راه قدم برداشته ایم.

 

فرج الله خبیر، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، در این جلسه پس از ارائه گزارش طرح توسط اعضای سازمان مردم نهاد کاشت، گفت: وقتی بحث کتاب پیش می آید باید به این نکته توجه کنیم که اقدامات و فعالیت هایی را انجام دهیم که به فرهنگ کتابخوانی و ایجاد انگیزه و علاقه بین مردم به کتابخوانی بیشتر شود.

 

وی ادامه داد: اگر اهواز در رقابت طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران هم موفق نشود باز هم این ایده بسیار ارزشمند است و باعث توسعه فرهنگی استان با مرکزیت اهواز خواهد شد و حضور دستگاه های صنعتی و پشتیبانی آنها از این ایده و طرح اتفاق بسیار میمون و مبارکی است.

 

پایان پیام/

کد خبر 436486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha