جشنواره «بچه‌های مساجد» از محوری‌ترین برنامه‌های دهه فجر خراسان رضوی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره «بچه‌های مساجد» از محوری‌ترین برنامه‌های دهه فجر استان است که به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از مشهد، سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، امروز(14بهمن) در نشست خبری اعلام برنامه‌های ستاد گرامیداشت دهه فجر ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اظهار داشت: در دهه فجر امسال برنامه های مختلفی با هدف ایجاد محیط نشاط آفرین در فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان تدارک دیده شده است.

 

وی افزود: سعی شده است در برنامه‌های امسال، توجه به دیپلماسی فرهنگی، ایجاد فضای ترغیب بزرگان عرصه های مختلف فرهنگی و همچنین نگرش غیر امنیتی به فعالیت های فرهنگی و هنری مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به محدودیت های مالی موجود در حوزه فرهنگ، تصریح کرد: علی رغم کمبودهای مالی، سعی شده است نگاه جامعی به برنامه های فرهنگی هنری استان داشته باشیم که همایش اقتصاد، فرهنگ و هنر اسلامی اولین برنامه ما در این رویکرد بوده است.

 

سرابی ادامه داد: برپایی نمایشگاه عکس در 3 نگارخانه سطح شهر مشهد با موضوع انقلاب اسلامی؛ برگزاری جشنواره مد و لباس؛ اهدای بسته‌های فرهنگی به موسسات فرهنگی سراسر استان، مسابقه کتابخوانی، برپایی 4 نمایشگاه کتاب در شهرستان ها و برگزاری شب های شعر بخشی از برنامه های تدارک دیده شده در ایام دهه فجر امسال است.

 

وی خاطرنشان کرد: 12 مورد اجرای عمومی و تئاتر با هدف حفظ و ارتقاء فضای تئاتر استان و همچنین اجرای عمومی موسیقی از دیگر فعالیت هایی است که در طی این ایام برای علاقه مندان حوزه فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه مراسم اختتامیه جشنواره علوم و هنرهای قرآنی در دهه فجر امسال برگزار می شود، اظهار داشت: از دیگر برنامه های امسال می توان به افتتاح دو مجتمع فرهنگی و هنری در شهرهای گناباد و تایباد اشاره کرد.

 

سرابی از جشنواره های مختلف دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی به عنوان یکی از محوری‌ترین برنامه های دهه فجر امسال نام برد و افزود: جشنواره بچه‌های مساجد از مهم ترین جشنواره هایی است که با مشارکت 1500 کانون فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: این جشنواره شامل سه بخش کانون نور، کانون نشاط و کانون خدمت است که در قسمت کانون نور، کانون‌های فرهنگی و هنری می‌توانند برنامه‌های خود را با محوریت قرآن، نهج‌البلاغه، سوره‌های  منتخب و بخش‌های اعلامی نهج‌البلاغه اجرا کرده و گزارش فعالیت انجام شده را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان با اشاره به ویژگی‌های کانون نشاط، اظهار داشت: در این قسمت کانون‌های فرهنگی و هنری متقاضی باید با موضوع نشاط و مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی به اجرای برنامه بپردازند.

 

سرابی ادامه داد: کانون خدمت یکی دیگر از محورهای این جشنواره است که بر این اساس کانون‌های فرهنگی و هنری متقاضی باید در طول اجرای جشنواره، به ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه خانواده و تربیت خانواده و خدمات اجتماعی بپردازند که شیوه و قالب اجرای آن در اختیار خود کانون‌ها می‌باشد.

 

وی با بیان اینکه نشست های تخصصی این جشنواره به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در قالب 6 کارگروه تخصصی برگزار می شود، گفت: حسن ختام این جشنواره، منشور توسعه کمی و کیفی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سال آینده خواهد بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره 40 حدیث رضوی از دیگربرنامه‌های ارزشمندی است که اختتامیه آن با حضور گسترده مردم در سبزوار برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 436858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha