کانون های فرهنگی هنری موتور محرک مساجد هستند

خبرگزاری شبستان:امام جمعه بخش مرکزی شهرستان یزد در دیدار اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر گفت: کانون های فرهنگی هنری به عنوان موتور های محرک مساجد باید عمل کنند و با کمک امام جماعت،پایگاه های بسیج ،هیات امنا ومردم در کمال وحدت و یکبارچگی مساجد را احیاء نگه دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد،اعضای ستاد کمیته مساجد با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد صبح امروز (21بهمن) در دفتر پژوهش های اسلامی حضرت آیت الله سیدمحمد مدرسی به مناسبت ایام الله دهه فجر دیدار کردند.

 

در ابتدای این دیدار محسن رستگاری مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان یزد با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایام الله دهه فجر اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری یک رویکرد مردمی دارند وبا هدف احیاء نگه داشتن مساجد و پیروی از منویات مقام معظم رهبری به مسجد طراز اسلامی تاسیس می شوند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد افزود: در ایام الله دهه فجر 500 پایگاه مردمی در مساجد تشکیل شده است تا جشن ها و برنامه های متنوع فرهنگی در سطح شهر و محلات خود با محوریت مسجد و امام جماعت برگزار نمایند.

 

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تشکر ازستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد از حمایت تشکیل کانون های فرهنگی هنری عنوان کرد : آئین نامه ها و دستورالعمل ها اجرایی برنامه های کانون های فرهنگی هنری در راستای انسجام و نظم موثراست.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای اینکه مردمی بودن کانون های مساجد اثبات شود و کانون های فرهنگی هنری تلفیقی با مسجد پیدا کنند، باید به دنبال سوژه ها و موقعیت های فرهنگی که در مساجد به وجود می آید برنامه اجرا کنند.

 

وی تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری با کمک در  برگزاری برنامه های فرهنگی بومی خود مساجد و یا محلات می توانند در راستای اجرای منویات خود حداکثر بهره برداری و جذب افراد به مساجد داشته باشند.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد با ابراز نارضایتی وضعیتی فرهنگی شهر یزد در مناسبت های ملی و مذهبی خاطر نشان کرد: در بعضی مناسبت های مذهبی و ملی مشاهده می شود متولیان و سربازان فرهنگی شهرستان یزد، پوشش مناسب و ظاهری به شهر نمی دهند.

 

وی در ادامه تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری به عنوان موتور های محرک مساجد باید عمل کنند و با کمک امام جماعت،پایگاه های بسیج و هیات امنا و... در کمال وحدت و یکبارچگی مساجد را احیاء نگه دارند.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه خاطر نشان کرد: انقلاب ما به برکت مردم و هدایت امام (ره) به وجود آمد و حال برای تداوم و رشد انقلاب نیاز به همراهی و همدلی مردم در تمام عرصه های انقلاب است.

 

مدرسی گفت: انقلاب ما به مانند هرمی بود که امام (ره) قله آن و مردم در قاعده آن حضور داشتند و امروز باید بین قله و قاعده هرم روز به روز با حفظ وحدت و انسجام تقویت شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 438785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha