افزایش بصیرت در شناخت فتنه ها، مهم ترین شاخصه قیام حسینی است

امام جمعه فهرج تأکید کرد: افزایش بصیرت در شناخت فتنه ها و راه های برون رفت از آنها، مهم ترین شاخصه قیام حسینی است.

حجت الاسلام مجید نصیری، امام جمعه شهرستان فهرج، با اشاره به برپایی مجالس سوگواری و عزاداری حضرت سیدالشهدا در ایام محرم به ویژه دهه نخست این ماه، به خبرنگار شبستان در کرمان گفت: 65 مبلغ از قم و مشهد از سوی دفتر امام جمعه این شهرستان به نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان اعزام شدند.

 

وی افزود: حضور رحانیون و مبلغان، امسال با رشد 10 درصدی همراه است و طی جلسات متعدد با آنان نکات لازم در خصوص تبلیغ به آنان یادآوری شده است.


حجت الاسلام نصیری خاطرنشان کرد: جایگاه ولایت در زندگی مردم، توصیه هایی راجع به عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و بصیرت افزایی از محورهای اصلی سخنرانی مبلغان در این ایام است.


وی، استقبال مردم منطقه از مجالس عزاداری سیدالشهدا را بسیار خوب و چشمگیر توصیف کرد و گفت: برنامه های مختلفی برای این دهه تدارک دیده شده که نخستین آن، استقبال از دهه محرم با راه اندازی کاروان عزا در سطح شهر و حرکت نمادین کاروان حسینی(ع)به کربلاست.

 

امام جمعه شهرستان فهرج افزود: برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی، حرکت هماهنگ هیئت های مذهبی در روز عاشورا، اقامه نماز ظهر عاشورا، برگزاری زیارت ناحیه مقدسه و مراسم نمادین آتش زدن خیمه ها از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این ایام است.

 

وی، با بیان اینکه افزایش بصیرت در شناخت فتنه ها و راه های برون رفت از آنها، مهم ترین شاخصه قیام حسینی است که ملت ما امروز نیازمند الگوگیری از این امر است، اذعان داشت: روحانیون باید آگاهی های لازم در این خصوص را برای مردم بازگو کنند.

 

حجت الاسلام نصیری، بصیرت افرادی همچون میثم تمار را که فرصت حضور در کربلا را نداشت مورد تأکید قرار داد و افزود: افرادی هم که این فرصت برایشان فراهم شد نظیر حبیب بن مظاهر، زهیربن قین و دیگر اصحاب سیدالشهدا در برخورد با لشکریان عمر سعد از هر فرصتی برای بصیرت دهی به افراد تلاش می کردند.


وی بیان داشت: پس از شهادت امام حسین(ع) و هنگام ورود کاروان به کوفه و شام نیز امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س)مهم ترین نکته ای که بر آن تأکید داشتند، تبیین ابعاد نهضت حسینی و بصیرت دهی به مردم کوفه و شام بود.

 

امام جمعه فهرج تصریح کرد: به طور کلی فلسفه اصلی قیام عاشورا، بالابردن سطح بصیرت عمومی در جامعه اسلامی است، به گونه ای که امام حسین(ع) سعی در هدایت افرادی چون عمر سعد داشتند تا شاید از مسیر غلط برگشته و در مسیر ولایت قرار گیرند.

 

پایان پیام/ 

کد خبر 4391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha