راهپیمایی ۲۲ بهمن رفراندوم ملت ایران در عدم معامله مسایل هسته‌ای  بود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت رشت گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن رفراندوم ملت ایران در عدم معامله و مذاکره در مسایل هسته‌ای بود و شعار«نه تحریم، نه ذلت، مذاکره باعزت» پیام عزت خواهی و عزت طلبی ملت در مذاکرات هسته‌ایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، غلامرضا شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت امروز در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با اشاره به ولایت تکوینی و تشریعی گفت: خداوند متعال دارای این دو ولایت است که نظام هستی بر اساس آن اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه ولایت تکوینی از آن خداست اظهارکرد: همه موجودات، تحت اراده و قدرت خداوند قرار دارند؛ اما خداوند به برخی از بندگان خاصّ خود، مرتبه‌ای از این ولایت را می‌دهد لذا معجزات و کرامات پیامبران و اولیای دین از آثار همین ولایت تکوینی است.

حجت الاسلام شفیعی زاده با اشاره به ولایت‌ تشریعی‌ تصریح کرد: ولایت تشریعی یعنی‌ اینکه‌ تشریع‌ و امر و نهی‌ و فرمان‌ دادن‌ در اختیار کسی‌ باشد که انبیاء الهی و امامان معصوم(علیهما السلام) این نوع ولایت را بر عهده دارند و در عصر غیبت این ولایت بر عهده علمای دین و ولی فقیه است.

وی در ادامه به دهه فجر اشاره کرد و افزود: پروژه‌های بسیاری در دهه فجر افتتاح شد که متفاوت و برجسته تر از سال‌های گذشته بود و این نشان دهنده همت مسئولان برای خدمت گذاری به مردم است.

خطیب جمعه رشت افتتاح پروژه‌های دهه فجر امسال را چهار برابر اعتبار بودجه‌ای سال گذشته دانست و ادامه داد: دشمنان بدانند که ملت ایران در شرایط تحریم و اقتصاد مقاومتی نیز موفق بوده و همت مسئولان در انجام کارهای اساسی است که افتتاح 935 پروژه زیربنایی با اعتباری معادل ۲هزار و 800 میلیارد تومان در دهه فجر امسال گواه این مدعاست.

وی در ادامه حضور حماسی و گسترده ملت ایران در راهپیمایی۲۲ بهمن جوابی دندان شکن به یاوه گویی‌های دشمنان دانست و گفت: این حضور پرشور پیام‌های ملی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌‌ای بسیاری داشت و ضربه کاری بر پیکر استکبار بود.

حجت الاسلام شفیعی زاده افزود: راهپیمایی ۲۲ بهمن رفراندوم ملت ایران در عدم معامله و مذاکره در مسایل هسته‌ای بود و شعار«نه تحریم، نه ذلت، مذاکره باعزت» پیام عزت خواهی و عزت طلبی ملت در مذاکرات هسته‌ایی بود.

وی تاکید کرد: حضور 40 میلیونی مردم راهپیمایی نشان داد که دیپلماسی ایران دارای عقبه مردمی سلحشور است.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 439279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha