تکذیب وجود بیماری ابولا در تبریز

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیماری ابولا نه تنها در تبریز بلکه در کشور هم تایید نشده و شایعه شیوع این بیماری را در تبریز تکذیب می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امروز(25بهمن) در نشست خبری با خبرنگاران که با موضوع تشریح اقدامات انجام یافته جهت کنترل بیماری آنفلوآنزا برگزار شد، با تکذیب وجود بیماری ابولا در آذربایجان شرقی تصریح کرد: اخیرا شایعه ای در آذربایجان شرقی شد مبنی بر اینکه یک فرد به علت وجود بیماری ابولا درگذشته است که به شدت این شایعه را تکذیب می کنیم، بیماری ابولا نه تنها در تبریز بلکه در کشور هم تایید نشده است.

وی همچنین از شیوع بیماری آنفلوآنزا خبر داد و ابراز داشت: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی و مدام در حال تغییر است، سه درصد افرادی که به عنوان سرماخوردگی مراجعه می کنند علائم آنفلوآنزا دارند.

صومی ادامه داد: آنفلوآنزا ویروسی خودبخود محدود شونده است که با استراحت و دریافت مایعات کافی و استفاده از داروی تب بر درمان می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: این بیماری برای بیماران ریوی مزمن و افرادی که پیوند کبد و استخوان دارند خطرناک است.

وی عنوان کرد: واکسن آنفلوآنزا در شهریورماه بین کادر بیمارستان ها به صورت رایگان توزیع می شود و به وفور نیز در داروخانه ها قابل دریافت است.

صومی از فوت 2 نفر در تبریز به علت بیماری آنفلوآنزا خبر داد و تصریح کرد: در 26 دی ماه یک مورد آنفلوآنزا موجب مرگ بیمار شد و در 12 بهمن نیز فرد 70 ساله ای به دلایل مشکوک مبتلا به ویروس های مختلف درگذشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: مراقبت های فردی برای پیشگیری از آنفلوآنزا کافی است.

وی با بیان اینکه میزان فوتی امسال به علت آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، عنوان کرد: تعداد 16 نفر سال گذشته و 8 نفر امسال به علت بیماری آنفلوآنزا در آذربایجان شرقی فوت کردند که 30 تا 40 ساله بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز عنوان کرد: میانگین شیوع ویروس آنفلوآنزا سه هفته است که تا 10 روز آینده انتقال ویروس آنفلوآنزا در استان آذربایجان شرقی فروکش می کند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 439497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    15 0
    چطور ۲ نفر مردن؟به نظر من خیلی بیشتره! فکر کنم ۲۱ بهمن پسرخاله دوستم که ۳۲ سالش بود در عرض ۲ الی ۳ روز بیماری فوت کرده روز آخر رنگش کبود شده بوده فعلا پزشکی قانونی علت فوتش رو نگفته اما معلومه یا ابولا بوده یا آنفولانزا ۲۵ بهمن یه خانوم ۲۱ ساله بدون داشتن هیچ علائمی فوت کرده و پزشکی قانونی اعلام کرده آنفولانزای خوکی بوده. اگه این بیماری واقعیت داره باید به همه اعلام کنن تا همه مواظب باشن.تا کی پنهان کاری؟
  • شهاب IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    2 0
    میگن هفت نفر در اثر بیماری بسیار خطرناک ومشکوکی کشته شده اند