آغاز ثبت نام آزمون سراسری قرآن و عترت/ برگزاری آزمون در شهرستان ها با ۲۰ نفر داوطلب

خبرگزاری شبستان: سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: آزمون قرآن و عترت در استان البرز همزمان با سراسر کشور در ۲۵ اردیبهشت سال آینده برگزار می شود، علاقمندان می توانند از یکم اسفند سال جاری ثبت نام کنند.

حجت الاسلام محمود دهقاندار، سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص برگزاری آزمون قرآن و عترت اظهار کرد: آزمون سراسری قرآن و عترت 25 اردیبهشت‌ماه سال آینده همزمان با سراسر کشور برگزار می شود، هم چنین در تمامی شهرستان‌هایی که تعداد داوطلبان آن حداقل به 20 نفر برسد، این آزمون برگزار می شود.

 

به گفته دهقاندار، تمامی داوطلبان مرد و زن، بدون محدودیت سنی آزاد است و هر داوطلب از میان رشته‌های آزمون مجاز به انتخاب حداکثر دو رشته ( انتخاب یک رشته در نوبت اول و یک رشته در نوبت دوم) است.

 

این مسئول با نظر به تغییر منابع آموزشی در این دوره مسابقات توضیح داد: منابع آموزشی رشته «ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه» در این دوره تغییر کرده است، از این رو حضور دوباره متقاضیان در آزمون، برای افرادی که پیش از این در این رشته نمره قبولی کسب کرده‌اند مانعی ندارد.

 

دهقاندار اجرای آزمون سراسری قرآن و عترت را در 17 رشته و چهار موضوع ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن کریم، حفظ قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه ذکر کرد و تصریح کرد: در رشته حفظ برای افراد زیر 12 سال آزمون شفاهی برگزار و زمان و مکان آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در پایان گفت: آزمون در هر شهرستان توسط مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت برگزار شده و درصورتی که شهرستانی فاقد مؤسسه مجری باشد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهرستان مجری آزمون است.

 

پایان پیام/

کد خبر 440141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha