مسئولیت‌پذیری، دشمن‌شناسی و تکلیف‌شناسی؛ سه مولفه انسان در تمدن نوین اسلامی

خبرگزاری شبستان: مشاور مطبوعاتی دولت نهم، مسئولیت‌گریزی را یکی از بزرگترین مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: باید شرایطی را ایجاد کنیم که انسان در تراز تمدن نوین اسلامی علی‌رغم مسئولیت‌پذیر بودن، دشمن‌شناس و تکلیف‌شناس نیز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، محمدعلی رامین، ظهر امروز(28بهمن) در همایش اتحادیه جامعه اسلامی که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: همواره یکی از دلایل افول تمدن‌ها، بی توجهی به اصول، تضییع حقوق مردم و بی تفاوتی به تمدن های گذشته بوده است.

 

وی افزود: عدالت، معنویت و عقلانیت، سه اصل مهم هر تمدن‌سازی است و از همه مهم‌تر اگر ما به عدالت توجه نکنیم، حکومت تضعیف و نابود می شود.

 

مشاور مطبوعاتی دولت نهم با بیان اینکه چشم‌انداز ملت ما در تمدن اسلامی ایجاد یک عدالت جهانی است، تصریح کرد: بی شک مسیر تمدن‌سازی باید از طریق دو مؤلفه پیشرفت و عدالت دنبال شود.

 

نخستین مؤلفه ایجاد تمدن، وجود یک مکتب فکری فراگیر است

رامین متوسل شدن به فروع و مسائل جانبی و غیراصلی را مایه مرگ تمدن‌ها عنوان کرد و گفت: وقتی انسان‌های هرزه در جوامع غربی حاکم شوند، آنگاه سرنوشت مردم این جوامع نابودی است؛ چرا که آنها در شرایطی قرار دارند که همجنس‌بازان در سرنوشت ملت‌شان مسلط شده و این مصیبتی بزرگ است که دیر یا زود سقوط تمدن غرب را در پی خواهد داشت.

 

معاون سابق مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مؤلفه‌های ایجاد تمدن نوین اسلامی، اظهار داشت: نخستین مؤلفه ایجاد تمدن، وجود یک مکتب فکری فراگیر است.

 

برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، نیازمند انسان خودآگاه هستیم

رامین ادامه داد: بر خلاف تمدن غرب که انسان را جایگزین خدا کرده است، چشم‌انداز ما در تمدن اسلامی این است که انسان را به جایگاه اصلی خود یعنی خلیفة‌الهی برگردانیم.

 

وی با بیان اینکه بی تفاوتی در سرنوشت جامعه باشد باعث سقوط فرهنگ و تمدن می‌شود، گفت: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، ما نیازمند انسان خودآگاه هستیم.

 

مشاور مطبوعاتی دولت نهم خاطرنشان کرد: انسان خودآگاه اجازه نمی‌دهد کسی یا کسانی شأن و جایگاه ممتاز او را تنزل داده و روحیه خودباوری و خداباوری را در او بکشند؛ زیرا چنین انسانی مسئولیت‌پذیر، رسالت‌مدار و متعهد است.

 

مسئولیت‌گریزی یکی از بزرگترین مشکلات جامعه امروز است

رامین مسئولیت‌گریزی را یکی از بزرگترین مشکلات جامعه عنوان کرد و افزود: باید شرایطی را ایجاد کنیم که انسان در تراز تمدن اسلامی علی‌رغم مسئولیت‌پذیر بودن، دشمن‌شناس و تکلیف‌شناس نیز باشد.

 

وی رکن دیگر ایجاد تمدن اسلامی را داشتن رهبری توانا، مدیر، مدبر و حکیم دانست و اظهار داشت: حتی برای تمدن‌های مادی نیز داشتن چنین رهبری ضروری است و البته نباید فراموش کنیم که برای رسیدن به چنین تمدنی نباید حق خود را به دشمن واگذار کنیم.

 

معاون اسبق مطبوعاتی وزارت ارشاد تصریح کرد: امروز پاک‌ترین رهبر جهان در کشور ما وجود دارد و ما با همین عنصر می‌توانیم به سرعت تمدن جهانی ایجاد کنیم، رهبری که صلح و امنیت، عقلانیت و پیشرفت را در عمل اثبات کرده و نشان داده است.

 

رامین با بیان اینکه در تمدن اسلامی برترین نقطه و امتیاز ما در عرصه جهانی وجود رهبری است، گفت: در جهان کدام رهبر توانسته کشورش را از یک کشور محاصره‌شده به کشوری فراگیر و با اقتدار تبدیل کند؟

 

وی در رابطه با تفاوت رهبر ایران و دیگر رهبران دنیا، تصریح کرد: در حالی که اکثر رهبران و احزاب در دنیا مردم را به سوی خود دعوت می‌کنند، رهبر ما ملت را نه به سوی خود، بلکه به سوی خداوند دعوت می‌کند.

 

رامین با اشاره به روند مذاکرات هسته ای، خاطرنشان کرد: پیشنهاد بنده به تیم مذاکره کننده همواره این بوده است که در مذاکره با مفاهیم و مکتب فکری خود با آنها گفت‌وگو کنید و از سوی دیگر دانشمندان هسته‌ای ایران را با دانشمندان هسته‌ای غرب وارد مذاکره کنید.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 440287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha