اصحاب رسانه و مطبوعات اولویت تولیدات خود را نیاز مردم قرار دهند

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد در آئین تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره منطقه ای مطبوعات اظهار داشت: قلم باید در راه خیر صرف شود و هرکلمه  و هر حرفی که از قلم رسانه و مطبوعات جاری می شود باید درآن پیامی موثر و سازنده و تحول آفرین برای مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی استاندار یزد در آئین برگزیدگان سومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شب گذشته (5 اسفند) با اشاره به اهیمت و نقش مهم رسانه در جامعه اظهار داشت: دبیران و مسئولین روزنامه ها و رسانه ها مسئولیت خطیری برعهده دارند.

 

میرمحمدی، اطلاع رسانی شایسته و مطلوب را از نیاز های مهم و ضروری جوامع امروزی و آینده دانست و خاطر نشان کرد :توسعه امکانات و تکنولوژی فناوری اطلاعات و ارتباطات این نقش را روز به روز ارزنده تر می کند.

 

استاندار یزد بابیان اینکه امانت داری رفتاری است که  همه افراد علاقه مند به انجام آن هستند گفت: باید دید که چقدر توفیق به عمل امانت داریم و این عمل در وابستگی ما به مجموعه دوستانی دارد که با آنها در تعامل هستیم.

 

وی از عملکرد مطبوعات و رسانه های استان یزد در دوران خدمت خود ابراز رضایتمندی کرد و افزود: باید در نظر داشت  مطالب و حرف های که  تولید می شود به دل مردم بنشیند.

 

وی تاکید داشت: مطبوعات باید اساس تولید محتوای خود را مردم قرار بدهند و مطالبی و مسائلی را که تولید و منتقل می کنند، نیازهای مردم را از  آگاهی به مسائل برطرف سازد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: مطبوعات و رسانه به عنوان یک پل ارتباطی، مشکلات و نیاز های مردم را به مسئولین منتقل می کنند و با تولید محتوا باید مرهمی بر مشکلات آنها باشند تا همکاری جمعی مردم تقویت شود.

 

وی بابیان اینکه انتظارات مسئولین از مطبوعات و رسانه ها جای خود محفوظ است تاکید داشت: در درجه اول باید انتظارات مردم مد نظر رسانه ها قرار بگیرد.

 

استاندار یزد قلم را یک نعمت الهی برای اصحاب رسانه و مطبوعات دانست و خاطرنشان کرد: قلم باید در راه خیر صرف شود و هرکلمه  و هر حرفی که از قلم رسانه جاری می شود باید در آن پیامی موثر و سازنده و تحول آفرین برای مردم باشد.

 

وی هنر خبرنگاران را در شاد کردن مردم،اخلاق نیکو، رویش فکری و... دانست و افزود: این انتظارات در جامعه در کسی دیگر نیست جزء قشر نویسنده و رسانه و باید با پردازش مطالب همه مردم را علاقه مند به مطلب خود کنند و از آن درس بگیرند.

 

این مقام مسئول در ادامه بیانات خود مطبوعات را به مانند صدا وسیما، یک دانشگاه عمومی دانست و خاطر نشان کرد: مطبوعات مسائل اجتماعی را به مردم منتقل می کنند و با مردم در ارتباط هستند و پیام مردم را به دولت و دولت را به مردم انتقال می دهند تا مردم با شرایط حاکم بر کشور مشارکت و همراهی داشته باشند.

 

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش تاثیرگذار نقد در رسانه ها اظهار داشت: نقد نقش سازندگی دارد و به طور قطع اگر عیب و ایرادی پوشیده بماند، امکان تکرار آن وجود دارد اما اگر مطرح شود، امکان تکرار خطا کاهش پیدا می کند.

 

وی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید مسئولیت به معنای خدمت، تلاش، کار و کوشش است به همین دلیل آمادگی داریم در هر موردی که ایرادی مشاهده می شود، به صراحت آن را بیان کنید و ما دست افرادی که برادرانه کمک می کنند را می بوسیم اما سرزنش، تخریب و بیان مطالب خارج از فرهنگ و ادب در شان رسانه ها نیست.

 

در پایان استاندار یزد اصحاب مطبوعات و رسانه را در نقش استاد، معلم و بزرگان اهل خرد و علم دانست و خاطر نشان کرد: خبر نگاران با انتقال پیام صحیح و درست این نقش را می توانند به خوبی ایفا کنند تا مردم رشد، پیشرفت و آرامش خود را ناشی از دریافت پیام های منتقل شده از رسانه ها بدانند.

 

پایان پیام/

کد خبر 442223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha