رونمایی از کتاب سیستانا در شانزدهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از رونمایی کتاب سیستانا در شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان خبر داد.

حجت الاسلام عباس دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان داشت: کتاب سیستانا مجموعه ای از ترانه ها و دوبیتی های مردم سیستان است. این کتاب 270 صفحه دارد که حدود 470 دوبیتی با شمارگان سه هزار جلد به چاپ رسیده است.

 

وی افزود: در کتاب سیستانا علاوه بر گویش مردم سیستان، برگردان فارسی آن نیز آمده است. لغات سیستانی آن که فارسی دری، در پایین صفحات کتاب معنی شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: ارشاد اسلامی استان تعدادی از کتاب سیستانا را خریداری کرده که آنها در اختیار مرکز فرهنگی قرار خواهد داد.

 

دانشی گفت: دکتر محمد رضا بهاری نویسنده کتاب سیستانا هم اکنون عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان است که سیستان در تاریخ ادبیات فارسی، سیستان در شاهنامه و بررسی گویش مردم سیستان از دیگر آثار این هنرمند به شمار  می آید.

 

وی افزود: کتاب ضرب المثل های مردم سیستان دیگر اثر این هنرمند برجسته استان که در آینده ای نزدیک رونمایی خواهد شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: استاد نمونه در سال 80 و معرفی به عنوان چهره ماندگار در برج میلاد از جمله افتخارات استاد رضا بهاری است.

 

پایان پیام/

کد خبر 440386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha