ضرورت توجه به حوزه سلامت جسم و روان در ایام نوروز/ بازدید یک‌میلیون بار از بقاع متبرکه ایلام

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، گفت: ایام نوروز با توجه به حضور گسترده مردم در بقاع متبرکه، فرصت مناسبی برای توجه به‌سلامتی جسم و روان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان این حوزه است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، صبح امروز(29 بهمن) در نشست ستاد خدمات سفر این استان، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری به مدت 6 سال است که در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

 

وی، افزود: با توجه به اینکه بقاع متبرکه استان در مناطق گردشگری هستند و  حضور مردم در این بقاع در طول سال به‌ویژه ایام نوروزی پررنگ است، اجرای این طرح آثار و برکات فرهنگی خوبی به همراه داشته است.

 

کاروند، هدف از برگزاری این طرح خدمت‌رسانی به زوار بقاع متبرکه، عنوان کرد و یادآور شد: می‌توان بقاع متبرکه استان را به سه گروه تقسیم‌بندی کرد که یکی از آن‌ها بقاع متبرکه مانند امامزاده سیدحسن(ع) و علی صالح(ع) که در مسیر زوار عتبات عالیات قرار دارند و به‌طورقطع  افرادی که در این ایام می‌خواهند به کربلا مشرف شوند در این بقاع حضور خواهند یافت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، ابراز کرد: بقاع متبرکه‌ای که در مسیر کاروان‌های راهیان نور قرار دارند ازجمله امامزاده عباس(ع) در دشت عباس که در طی سال گذشته این امامزاده مورد استقبال گسترده کاروان‌های راهیان نور اعزامی به منطق عملیاتی غرب مواجه شده است. 

 

وی، ادامه داد: یک سری بقاع متبرکه نیز در مسیرهای گردشگری استان قرار دارند مانند امامزاده ابراهیم قتال(ع)، سید ناصرالدین(ع) و سید عبدالله(ع) و اجتماع زیادی از مردم هرساله در این مکان‌ها حضور دارند.

 

حجت‌الاسلام کاروند، با اشاره به فعالیت خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه، گفت: سال گذشته 26 نفر از مبلغین حوزه علمیه قم به‌غیراز مبلغین استان به بقاع متبرکه اعزام شدند که در بررسی‌های صورت گرفته از برگه‌های نظرسنجی، بیشترین مراجعه مردم به مبلغین در خصوص آسیب‌ها و معضلات اجتماعی بوده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، گفت: تقاضای داریم که دانشگاه علوم پزشکی استان  در این زمینه کمک کند، نیاز روانشناسان و روان‌پزشکان در حوزه سلامت روان یک ضرورت است که در ایام عید امامزاده‌های ایلام بهترین فرصت برای فعالیت در حوزه سلامت جسم و روان به شمار می‌رود.

 

وی، با اشاره به اینکه مراسم زمان تحویل سال در 15 امامزاده و بقعه متبرکه صورت می‌گیرد، افزود: غرفه‌های صنایع‌دستی و چادرهای عشایری با همکاری میراث فرهنگی در بقاع متبرکه و بحث توزیع محصولات فرهنگی با همکاری سازمان تبلیغات و کانون‌های مساجد نیز ازجمله مواردی است که می‌تواند زمینه مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کند.

 

کاروند، با اشاره به‌ضرورت استقرار اکیپ‌های سلامتی در بقاع متبرکه به همت هلال‌احمر، خاطرنشان کرد: پذیرای از راهیان نور، اعزام مبلغین به بقاع متبرکه و ایجاد امنیت مسافران و زوار از طریق نیروی انتظامی ازجمله برنامه‌های اجرایی در سطح بقاع متبرکه استان است.

 

پایان پیام/

کد خبر 440491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha