طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان یزد اجرا می‌شود

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان یزد گفت: طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی ویژه ایام شهادت حضرت زهرا(س) امسال نیز در بقاع متبرکه و امامزادگان یزد اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام محمود میرجلیلی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به برنامه‌های ایام فاطمیه و تعطیلات نوروز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، اظهار داشت: طرح آرامش بهاری ویژه تعطیلات نوروز از 28 اسفند ماه تا 15 فروردین 94 در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص برگزار می گردد.

 

وی در ادامه از برنامه های این  طرح، ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به مسافران نوروزی در امامزادگان اشاره کرد و برگزاری خیمه های معرفت، نمایشگاه و مراسم ویژه تحویل سال را درقالب این طرح اعلام کرد.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد خاطر نشان کرد: برنامه های ویژه ایام فاطمیه طرح یاس نبوی از دوم تا 6 فروردین می باشد و تلاش شده است برنامه‌ها و سوگواری‌ها در شان حضرت فاطمه(س) برنامه ریزی شود.

 

وی با بیان این مطلب که سه ویژه برنامه برای روز شهادت پیش‌بینی شده، عنوان کرد: تجمع سوگوارن در صبح شهادت، همایش رهروان یاس نبوی ویژه خواهران در عصر روز شهادت و در شب شهادت برنامه شام غریبان در امامزادگان برگزار می شود.

 

میرجلیلی با بیان این مطلب که شرکت خواهران در برنامه‌های گذشته رهروان یاس نبوی بسیار خوب بوده، حضور بانوان در این عرصه‌ها را از برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران سبب شد که زنان به جایگاه واقعی خود در جامعه نزدیک‌تر شوند.

 

وی با اشاره به تاکید سازمان اوقاف کشور برای شرکت پررنگ‌تر سادات در مراسم امسال، گفت: مجموعه سازمان اوقاف و چند نهاد دیگر به دنبال ثبت روز شهادت حضرت زهرا(ُس) به عنوان بزرگترین مادر جهان در یونسکو هستند.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان یزد با اشاره به اهمیت انتخاب سخنرانان و پرهیز از مباحث جانبی و غیرمرتبط، افزود: امامزاده‌ها مرکز نشر معارف اهل بیت(ع) و مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

پایان پیام/ 

کد خبر 440667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha