فعالیت های عمرانی بقاع متبرکه با روند رو رشدی مواجه بوده است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، گفت: فعالیت های عمرانی در بقاع متبرکه ایلام با روند رو به رشدی مواجه شده و با کیفیت مطلوبی در حال اجرا هستند.

حجت الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، صبح امروز(28 بهمن) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: یکی از اولویت های مهم این دستگاه، عمران و توسعه بقاع متبرکه و امام زادگان بوده که با تلاش کارکنان و کمک خیران این مهم در حال اجراست.

 

وی، تصریح کرد: در سال جاری طرح های متعدد عمرانی در سطح بقاع متبرکه انجام شده که برای اجرای این طرح ها کمک خیران و نیکوکاران ایلامی نقش بسیار مهم و موثری داشته است.

 

حجت الاسلام کاروند، بیان کرد: از مهم ترین طرح های عمرانی در این حوزه تخریب و بازسازی بقاع فرسوده و آسیب دیده بوده که بقعه امام زاده عبدالرحیم(ع) مورموری شهرستان آبدانان یکی از این طرح ها بوده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، افزود: در جریان زلزله اخیر مورموری بقعه امام زاده عبدالرحیم(ع) صددرصد مورد آسیب قرار گرفت و امکان استفاده و حضور زوار در این مکان مقدس برای زوار امکان پذیر نبود.

 

وی، اضافه کرد: با توجه به این امر اداره کل اوقاف با همکاری مدیریت بحران استان و از محل اعتبارات زلزله اقدام به تخریب و بازسازی این بقعه متبرکه نموده و در حال حاضر با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.

 

حجت الاسلام کاروند، خاطرنشان کرد: برای بازسازی این بقعه متبرکه اعتباری بالغ بر 680 میلیون ریال هزینه شده و پیش بینی می شود تا نیمه نخست سال 94 به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 440137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha