توسعه صنعت غذای حلال در کشورهای اروپایی

محصولات صنایع غذایی حلال از جمله محصولاتی است که کشورهایی اروپایی برای جذب مشتری با یکدیگر رقابت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در حالی که نمایشگاه تولیدات حلال در پایتخت مسکو با حضور گسترده تولیدکنندگان محصولات گوشت و مرغ هایی که براساس شریعت اسلامی ذبح شدند، از همه مناطق این کشور برگزار شده که شرکت های محصولات حلال تبلیغات وسیعی را برای جذب شهروندان روسی در این نمایشگاه و با هدف معرفی تولیدات غذایی حلال انجام دادند.

در روسیه نزدیک به 23 میلیون مسلمان زندگی می کنند، صنعت غذایی حلال هر روز در حال پیشرفت است و تولیدات و خدمات حلال برای دستیابی مسلمانان به تولیدات حلال افزایش می یابد.

نمایشگاه های زیادی همچون نمایشگاه "oscow halal expo" نقش مهم و برجسته ای در معرفی تولیدات حلال به شهروندان ایفا می کنند، به طوری که سال 2010 میلادی نخستین باری که نمایشگاه حلال برگزار شد، سه هزار نفر بازدیدکننده داشت و انتظار می رود این رقم در نمایشگاه امسال به پنج هزار بازدید برسد.

شرکت چنلی برویلر که در تولید مرغ فعالیت می کند هر روز 18 تن گوشت سفید حلال را تولید می کند و همه فروش های این شرکت تنها در جمهوری تاتارستان انجام می شود.

شرکت چنلی از جمله شرکت های تولیدکننده گوشتهای حلال است که در نمایشگاه تولیدات حلال مسکو شرکت کرده است نمایندگان این شرکت در نمایشگاه اعلام کردند که تولیداتشان را به زودی در بازارهای مسکو عرضه می کنند.

بنابر گزارش الاکوله، روشان عباسوف، رئیس کمیته برگزار کننده نمایشگاه حلال مسکو و مدیر اداری شورای فتوای روسیه گفت: در سال گذشته 60 شرکت در نمایشگاه حلال شرکت کردند و در حالی که به 80 شرکت درخواست هایی برای مشارکت در این نمایشگاه ارایه شد.

عباسوف افزود: مسلمانان تنها کسانی نیستند که به تولیدات حلال توجه دارند، بلکه گروه های دیگر جامعه نیز به این مسئله اهمیت می دهند؛ و علامت حلال علامتی بر مرغوبیت تولیدات است.

 برهمین اساس، غیرمسلمان ها غذای حلال و گوشت حلال را مطمئن‌تر از سایر محصولات گوشتی می دانند، چرا که آن براساس قوانین اسلامی ذبح می شود و سالم تر است.

برچسب حلال برای فروش محصولات غذایی در کشورهای غیر اسلامی و میان غیر مسلمانان نیز دیده می شود، به طوری که پایگاه اینترنتی " zabihah.com" در ایالات متحده برای گرفتن تقاضا های محصولات حلال راه اندازی شده است.

توسعه صنعت غذای حلال در کشورهای غربی از جمله فرانسه، اوکراین و روسیه  باعث رضایتمندی و جذب مسلمانان و غیرمسلمانان شده است.

صنعت غذایی حلال امروزه به تجارتی چند تریلیون دلاری تبدیل شده است و محصولات غیرغذایی حلال نیز به مانند صنایع غذایی رشد محسوسی دارد ؛ به همین دلیل محصولات غذایی و غیر غذایی در حال رشد قابل ملاحظه هستند  و در سال های آینده نرخ این رشد افزایش بیشتری می یابد.

پایان پیام/
 

کد خبر 44056

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha