رهنمودهای مقام معظم رهبری مطالبه مردم است/ دولت و مجلس پاسخگوی مردم باشند

خبرگزاری شبستان: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری در واقع مطالبه مردم است، گفت: دولت و مجلس باید به این مطالبه ها از جمله جایگاه اقتصاد مقاومتی در بودجه ۹۴ کشور پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، ظهر امروز(1 اسفند) در خطبه اول نماز جمعه مشهد اظهار داشت: مکتب اسلام آموزه های قابل توجهی برای ارتباطات اجتماعی و نطام رفتاری ما مشخص کرده است.

 

وی افزود: همسایگان از جمله افرادی هستند که در سرنوشت انسان ها موثر هستند و در این میان ازجمله نکاتی که ازنظر پیوند زندگی ما با همسایه موضوعیت دارد، موضوع امنیت ارض است.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به اهمیت امنیت در زندگی انسان، تصریح کرد: هنگامی‌که کلمه امنیت به کار می‌رود، امنیت جان و مال به ذهن خطور می‌کند، اما باید به یاد داشت که در امنیت جان، امنیت آبرو هم مطرح است.

 

انتخاب همسایه خوب از مهم ترین شاخص های انتخاب مسکن است

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: گاهی انسان در شرایطی قرار می‌گیرد که حاضر است تمام اموال خود را هزینه کند اما حیثیت او در امان بماند؛ لذا از نقش‌آفرینی‌های همسایه داری و همسایه زیستی، موضوع امنیت حیثیت است.

 

وی با بیان اینکه گاهی از سوی یک همسایه شرور آبروی انسان در معرض خطر قرار می‌گیرد، گفت: باید توجه داشت که در انتخاب تمام ویژگی‌های مسکن، انتخاب همسایه خوب از همه مهم تر است.

 

امام جمعه مشهد در رابطه با ویژگی‌های همسایه بد اظهار داشت: همسایه بد همواره در زندگی، رفت‌وآمد، برخوردها، مسائل اخلاقی و فرهنگی زندگی شما دقت می‌کند تا نقطه ضعقی از شما یافته و آن را برجسته کند و از سوی دیگر خوبی‌های شما را تضعیف کند.

 

تحریم تنباکو، نمایش مقابله با استکبار به وسیله اقتصاد مقاومتی بوده است

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه های دوم نماز جمعه مشهد نیز با اشاره به سالروز صدور فتوای تحریم تنباکو توسط میرازی شیرازی، گفت: این فتوا نمایشی از نظر اقتدار دین در مقابله با استعمار شیطانی بریتانیا در آن روزگار بوده است.

 

وی افزود: در حقیقت فتوای تحریم تنباکو، نمایش مقابله با استکبار به وسیله اقتصاد مقاومتی بوده است؛ چرا که میرزای شیرازی نیت اصلی دشمن را تشخیص داده و با صدور فتوایی، شیعه ایرانی را به جنگ با توطئه استکباری دشمن وادار کرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مرحوم میرزای شیرازی در آن دوران با اقتصاد مقاومتی به جنگ دشمن رفت، گفت: مقام معظم رهبری نیز با بیان این الگو، راهبرد کوبنده مقاوم سازی در برابر تهاجم دشمنان را دنبال می کند.

 

امروز سرمایه های کشور در تجارت و توسعه رفاه و تجمل مصرف می‌شود

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: پس از یک سال در یک محفل سراسری، مقام معظم رهبری مولفه‌ها و انگیزه‌ها و شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی را تبیین کردند و سیاست‌های خاص اقتصاد مقاومتی به دولت اعلام شد.

 

وی با بیان اینکه برخی از مولفه های اقتصاد مقاومتی به مردم مرتبط می شود، اظهار داشت: باید ببینیم تا چه میزان به مواردی همچون اجتناب از اسراف و تبذیر، اجتناب از هزینه‌های اضافی، تنظیم بازار از طرف مردم و عدم خرید محصولات خارجی توجه کرده ایم.

 

امام جمعه مشهد افزود: امروز به جای سرمایه گذاری در بخش تولید، سرمایه های کشور در تجارت و توسعه رفاه و تجمل مصرف می‌شود؛ به عنوان مثال یک دستگاه تفریحی را در شهر امام رضا(علیه السلام) با یک عرض و طول ایجاد می‌کنند، در حالی که در همین شهر ما کارخانه با 500 کارگر خوابیده است.

 

نظام گریبان هر مفسدی را در هر موقعیت و قدرتی را می‌گیرد

آیت الله علم الهدی در رابطه با نقش دولت و مجلس در اقتصاد مقاومتی نیز، تصریح کرد: نمایندگان مجلس به مردم بگویند که در بودجه 94 کشور، چه میزان به اقتصاد مقاومتی و اصول و شاخصه‌های آن توجه شده است و یا تکیه بر ظرفیت های داخلی به چه میزان بوده است.

 

وی با تاکید بر اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری مطالبه مردم است، گفت: این مطالبه باید در مجلس و دولت جواب داده شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قضاوت قاطع قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی،  اظهار داشت: اگر چه عده ای سعی در سیاه نمایی دارند، اما باید بدانند که نظام گریبان هر مفسدی را در هر موقعیت و قدرتی را می‌گیرد که این به دلیل اقتدار نظام است.

 

پایان پیام/

کد خبر 440862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha