ابراهیم آباد اشکذر یزد در میان ۲۰ روستای دوستدار کتاب کشور برگزیده  شد

خبرگزاری شبستان : مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد گفت: روستای ابراهیم آباد اشکذر که دارای کانون فرهنکی هنری و کتابخانه فعال می باشد، به نمایندگی از این استان در میان ۲۰ روستای دوستدار کتاب کشور برگزیده معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار کرد : عصر امروز (2 اسفند) در مراسمی که به عنوان تجلیل از روستای های  دوستدار کتاب و طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران در ساختمان کتابخانه ملی کشور برگزار شده بود از روستای ابراهیم آباد اشکذر به عنوان روستای برگزیده در کشور قدردانی شد.

رستگاری در ادامه این نتیجه را حاصل تلاش های همه مجموعه ها، خصوصاً فعالیت های کانون فرهنگی هنری میثاق مسجد حضرت سکینه (س) با مدیریت آقای جلیل ابوطالبی دانست .

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری خاطر نشان کرد: این جشنواره به منظور گسترش عدالت و توسعه فرهنگی در روستاهای کشور و توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب، در کشور اجرا شده است.

وی افزود : از مجموع ۴۹۳ روستا كه با ارائه طرح و برنامه‌هایشان در این طرح مشارکت کردند، در نهایت ۲۰ روستا به مرحله نهایی داوری راه یافتند که ازبین آنها ۱۰ روستا به عنوان روستاهای  برگزیده دوستدار کتاب معرفی شدند که  روستای ابراهیم آباد به عنوان روستای برگزیده در زمینه  فعالیت کتاب و کتابخوانی انتخاب شد.

رستگاری یادآور شد: در بررسی روستاهای دوستدار کتاب فعالیت هایی همچون، تامین فضا و بناهای فرهنگی برای کتابخانه، کتابفروشی؛ انجام فعالیت های فرهنگی ترویجی مانند مسابقه ها، جشنواره ها، نمایشگاه های کتاب و فعالیت های ابتکاری و برنامه مدنظر بوده است.

وی جوایز اهدایی به این روستا را لوح تقدیر، مبلغ 100 میلیون ریال از طرف بانک آینده، 50 میلیون ریال از طرف دفتر امور دهیاری های وزارت کشور، 30 میلیون ریال از طرف کانون های فرهنگی و هنری مساجد و 100 میلیون ریال کتاب از طرف معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، عنوان کرد.

شایان ذکر است : استان یزد یک میلیون و 60 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 20 درصد آن جمعیت روستایی است.

استان یزد 1143 روستا دارد که 1025 روستا دارای سکنه دائمی و 118 روستا نیز سکنه فصلی است.

روستای ابراهیم آباد از توابع دهستان رستاق شهرستان اشکذر با یکهزار و 400 نفر جمعیت در فاصله 35 کیلومتری شمال یزد واقع است.

پایان پیام/

کد خبر 441214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha