دومین جشنواره « روستا و عشایر روستدار کتاب» در یزد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل ارشاد استان یزد با اشاره به تشکیل ستاد جشنواره « روستا و عشایر روستدار کتاب» گفت: دومین جشنواره « روستا و عشایر روستدار کتاب» در یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی غیاثی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد امروز ( 5 آبان) در نشست دبیرخانه استانی دومین جشنواره «روستا و عشایر دوست دار کتاب» گفت: سال قبل دو طرح در حوزه کتابخوانی انجام شد که «پایتخت کتاب» و «روستای دوست دار کتاب» از جمله این طرح ها بود.

وی افزود: فراخوان دومین دوره جشنواره روستاها و دوستدار کتاب در سطح روستاها و عشایر استان یزد برگزار می شود که مجموعه فعالیت های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتابخوانی که با مشارکت مردمی ،نهادها و سازمان های فعال در میان روستاها و عشایر اجراشده یا برای اجرا در سال آینده برنامه ریزی شده است می تواند نامزد شرکت در جشنواره باشد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: برای شرکت در این جشنواره ضروری است مجموعه فعالیتها ،برنامه ها،مدارک و مستندات با امضای دهیار،رییس شورای اسلامی و مسئول کتابخانه به همراه فرم های تکمیل شده به دبیرخانه این جشنواره که دراداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد مستقر است ارسال تا بعد به دبیرخانه مرکزی ارسال شود.

غیاثی تصریح کرد: نیازسنجی، کارگاه های آموزشی، تهیه کتاب بر اساس نیازها از جمله راهکارها برای فرهنگ سازی  و آموزش کتاب و کتابخوانی است که در این راستا باید از ظرفیت مساجد، روحانی و فعالیت های مذهبی استفاده کنیم.

وی شاخص های انتخاب بهترین روستای دوستدار کتاب را متناسب با نیازهای محلی ،آیین های بومی و ارزش دینی و ملی عنوان کردو گفت: مشارکت مردمی،تاثیرات پایداری درارتقاءسطح فرهنگ کتابخوانی،قابلیت الگو برداری  و تازگی درکیفیت محتوا و اجرا از دیگر شاخص های مهم انتخاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد:متقاضیان شرکت می بایست مدارک لازم را تا پایان وقت اداری 20آبان ماه سالجاری از طریق پست به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال کنند.

غیاثی ندوشن در پایان اظهار داشت:سال گذشته در اولین دوره برگزاری این جشنواره روستای ابراهیم آباد رستاق، جزء10روستای برگزیده دوستدارکتاب کشور انتخاب شد.

 

کد خبر 496630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha