مراسم رونمایی از دو کتاب پیرامون حضرت زینب(س) برگزار شد

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام خاموشی گفت: سازمان تبلیغات، خود را به حمایت از نویسندگان و آثارشان که در حوزه مذهبی است موظف می‌داند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم رونمایی از کتب «زینب (س)، فریاد فرمند» نوشته آنتوان بارا با ترجمه غلامحسین انصاری و «زینب کبری (س)، پیام آور عاشورا» اثر اسماعیل منصوری لاریجانی امروز سه شنبه ۵ اسفند ماه 1393 در سالن همایش های ساختمان مرکزی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه سازمان تبلیغات باید به این سمت حرکت کند که معارف و تاریخ اهل بیت و مسیری را که اسلام تا امروز طی کرده به طور شفاف در اختیار مخاطبان قرار دهد، اظهار داشت: کتاب «زینب فریاد فرمند» از نویسنده‌ای است که از آئین ما نیست، او یک مسیحی است، ولی وقتی از او درباره دلیل تألیف این کتاب سئوال کردم، گفت: من از وضعیتی که داعش بوجود آورده ناراحت هستم و نگران کتابخانه ام بودم که مبادا توسط آن دژخمیان از بیان برود، برای بقای کتاب هایم تلاش کردم و توانستم تعدادی از آنها را از دست آنها نجات دهم.

وی با اشاره به اینکه وقتی از او سئوال کردم درباره شخصیت حضرت زینب(س) چند سال مطالعه کرده‌ای، پاسخ داد: مطالعه من درباره این بانوی اسلام ۱۳ سال طول کشید و کتابم که درباره امام حسین (ع) نوشتم حاصل 21 سال تحقیق است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: نگاه این نویسنده مسیحی نگاهی از بیرون دین است لذا مخاطب، سخنانش را می‌پذیرد و خود او چنان عاشق امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) شده که در پیاده روی اربعین هم شرکت کرده و در آن راهپیمایی، شعری سروده که طی آن، مردم جهان را به مذهب شیعه دعوت میکند

وی با تأکید بر اینکه چنین انسانی شأنیت این را دارد که  قلمفرسایی کرده و ما کارش را ترجمه کنیم تا در خدمت محبان و دلدادگان اهل بیت علیهم السلام قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: آقای منصوری لاریجانی، اهل قلم و دین است و از شخصیتی مثل او توقع تولید چنین کتابهایی می رود اما این سئوال را از هم از ایشان می پرسم که چرا اینقدر کم می نویسد، زیرا عمر مبارکشان میتواند با برکت تر از این هم باشد!

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی ادامه داد: به نویسنده های دیگر نیز می‌گویم که بخش های انتشاراتی سازمان تبلیغات، خود را به حمایت از آنها و آثارشان موظف می‌داند که این وظیفه ای شرعی، عرفی و قانونی است و در سالهای اخیر نیز کتاب‌های زیادی را در این حوزه منتشر کردیم.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس نیز توسط انتشارات سوره مهر سازمان تبلیغات چاپ می شود، گفت: کتب مربوط به فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی و همچنین کتب تاریخی نیز توسط دیگر انتشاراتی های سازمان منتشر می شوند.

پایان پیام/

 

کد خبر 442156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha