عرضه درست سیره و کلام ائمه معصومین(ع) بسیاری از معضلات جامعه را کاهش می دهد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: اگر بتوانیم زیبایی های سیره، کلام و ... ائمه معصومین را به صورت درست عرضه کنیم بسیاری از معضلات در جامعه کاهش پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد شریف حسینی کوهستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در دیدار با اعضای کانون مداحان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابرکوه که با موضوع برگزاری جشنواره امام رضا(ع) برگزار شد گفت: با توجه به وجود مرقد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در کشور دلبستگی مردم ما به ایشان بسیار زیاد است.

 

وی با بیان اینکه زندگی امام رضا(ع) از ویژگی های خاصی برخودار است افزود:بعد از شهادت امام موسی الکاظم(ع)، فرقه ای با عنوان واقفیه به وجود آمدند که معتقد به پایان امامت بودند.

 

حسینی کوهستانی اظهار داشت: در همین جهت امام رضا(ع) در حدیث مشهور خود در نیشابور می فرماید که باید من را بپذیرید که این نشان می دهد ذهنیتی وجود داشته است که بعد از امام موسی الکاظم(ع) امامت متوقف می شود.

 

وی با بیان اینکه گاهی در ذهن ها مطرح می شود که چرا امام رضا(ع) ولایت عهدی مامون را پذیرفته است، مگر او ظالم نبوده است گفت: همه این مسائل جواب دارد و خود امام رضا(ع) به این سوالات جواب داده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار داشت: امام رضا(ع) می فرماید به همان دلیل که جدم حضرت علی(ع) شورا را پذیرفت من هم خلافت عهدی را پذیرفتم.

 

وی با اشاره به نگاه امام رضا(ع) در خصوص عاشورا گفت: ایشان در مورد عاشورا حدیثی معرف دارد که به یابن شبیرمی فرماید اگر می خواهی گریه کنی برای عزای امام حسین(ع) گریه کن.

 

حسینی کوهستانی با بیان اینکه طب رضا از مواردی است که مورد توجه بسیاری از مردم قرار دارد گفت: تغییر سبک زندگی و افزایش استرس ها باعث افزایش بیماری ها شده است ومردم دنبال دوای آن هستند.

 

وی با اشاره به وجود برخی از احادیث در مورد برخی از میوه ها نظیر انار،سیب و... افزود: این در حالی است که احادیث زیادی از امام رضا(ع) در مورد میوه ها وجود دارد.

 

حسینی کوهستانی با بیان اینکه کلام معصوم نور و نورانیت است گفت: امام رضا(ع) می فرماید اگر شما زیبایی های کلام ما را به مردم بگویید مردم خود از ما اطاعت می کنند.

 

وی اظهار داشت: کیست که از نور فرار و به سمت تاریکی حرکت کند اینجاست که وظیفه ما خطیر است و ماباید نور را قشنگ ارائه کنیم.

 

حسینی کوهستانی افزود: نور ائمه معصومین(ع) را می توان در قالب شعر، هنر، سخنرانی، فیلم به مردم ارائه داد تا جذابیت بیشتری داشته باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به زوایای پنهان زندگی ائمه معصومین(ع) گفت: باید این زوایا پنهان را برای مردم معرفی کنیم.

 

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم زیبایی های سخن، سیره، کلام و... ائمه معصومین(ع) را به صورت درست عرضه کنیم بسیاری از معضلات در جامعه کاهش پیدا می کند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 442405

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha