ثبت نام سومین دوره مسابقات تلاوت در استان یزد آغاز شد

خبرگزاری شبستان: مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از آغاز ثبت نام سومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت در استان خبر داد.

حجت الاسلام علی محمد رضایی، مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی در راستا جامعه قرآنی گفت: فراگيري قرآن كريم و آشنايي و انس با مفاهيم نوراني آن از مهم‌ترين ضرورت‌هاي فرهنگي و از وظايف تمام آحاد جامعه اسلامي به شمار مي‌رود.

وی افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص آشنايي حافظان و قاريان با ترجمه و مفاهيم قرآن كريم سومین دوره مسابقات تلاوت در رشته هاي حفظ (15) جزء پيوسته، حفظ كل و قرائت ( تحقيق ) برگزار می شود.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: این مسابقه قرآنی تلاوت با همكاري ‌ادارات ‌كل تبليغات اسلامي برگزار می شود که علاقه مندان تا 31 تیرماه فرصت دارندنسبت به ثبت نام از طريق پايگاه اطلاع‌رساني تلاوت اقدام کنند.

رضایی بیان کرد: مرحله استاني  5 و 6 شهريور ماه سال جاری  و مرحله کشوری  26 و 27 آذر ماه  1394 برگزار می شود.

وی در پایان هدف از برگزاری این مسابقات را ترغيب قاريان قرآن كريم به حفظ آيات قرآن و فهم معاني آن و ارائه تلاوت هاي زيبا با محوريت القاء معاني آيات به شنونده، ترغيب حافظان قرآن كريم به فهم معاني آيات قرآن، ايجاد شور قرآني وزمينه لازم براي حضور قاريان و حافظان به‌ويژه قاريان و حافظان نوجوان و جوان دررقابتي سالم و ارزشمند و زمينه سازي جهت شناسايي، رشد و هدايت استعدادهاي قرآني اعلام کرد.

پایان پیام/

کد خبر 470703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha