بی توجهی به سبک زندگی دینی آسیب ازدواج های امروزی

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهر الوند گفت: در اصل و فرهنگ ازدواج از ابتدا باید سبک زندگی دینی را مراعات کنیم، بی توجهی به این امر آسیبی است که وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام علی طهماسبی ظهر امروز (6 اسفند) در همایش دانشجویی ازدواج و سبک زندگی دینی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: سبک زندگی دینی به معنای داشتن رفتار منظم، مدیریت شده و ضابطه مند در چارچوب دین اسلام است که باید در آن بایدها و نبایدهای اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: سبک زندگی اسلامی باید در چارچوب احکام و معارف الهی باشد و بحثی جدا ار سبک زندگی غیردینی و غربی است.

امام جمعه شهر الوند اضافه کرد: سبک زندگی اسلامی مولفه هایی دارد و یک سبک زندگی دست یافتنی بوده و آرمانی نیست؛ در زندگی ما این سبک به صورت کم و زیاد وجود دارد که آنچه رهبری، ما را به آن توجه دادند این است که حرکت ما در راستای رسیدن به مرحله کامل داشتن سبک زندگی اسلامی باشد به گونه ای که همه جوانب زندگی ما اسلامی باشد.

وی سعادت دنیا و آخرت را نتیجه سبک زندگی اسلامی دانست و افرود: انسان خواهان خوشبختی و سعادت دائمی است و هرچه رنگ اسلام، زندگی ما را بپوشاند به همان میزان سعادت دنیا و آخرت در انتظار ما است.

حجت الاسلام طهماسبی تصریح کرد: این سبک با لذائذ و غرائز مخالف نیست، اسلام به تعطیل غرائز فتوا نداده بلکه به تعدیل غرائز فتوا داده است، زیرا آزادی آن است که آزادی دیگران را محدود نکند و اسلام نیز به دنبال مدیریت این امر است.

وی با اشاره به اهمیت ازدواج توضیح داد: ازدواج غرائز جسمی و روحی را اشباع می کند و در واقع این سنت حسنه، اشباع ضابطه مند، قانون مند و روش مند لذائذ و غرائز را به دنبال دارد.

امام جمعه شهر الوند تأکید کرد: ازدواج مصداق اتم و اکمل سبک زندگی دینی است، تعدادی از امور و مولفه های سبک زندگی اسلامی در دامن مقدس و پر مهر ازدواج شکل می گیرد.

وی گفت: سبک زندگی دینی با ازدواج رابطه مستقیم دارد و در اهمیت ازدواج همین بس که پیامبر گرامی اسلام فرمودند در اسلام هیچ بنایی ساخته نشده که نزد خدای عزوجل محبوب تر و ارجمندتر از ازدواج باشد.

حجت الاسلام طهماسبی آسیب ازدواج های امروزی را بی توجهی به سبک زندگی دینی دانست و عنوان کرد: ما از ابتدا باید در اصل و فرهنگ ازدواج سبک زندگی دینی را مراعات کنیم، ازدواج منافاتی با تحصیل ندارد و در واقع ذهن انسان را روشن کرده، درون انسان را پاک و آدمی را ار نظر روحی و روانی تخلیه می کند.

در ادامه قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اظهار کرد: موضوع همایش امروز، ازدواج و سبک زندگی دینی است که برگزاری این همایش دانشجویی اهدافی را به دنبال دارد.

امیر خوش نیت خاطر نشان کرد: اولین هدف و در واقع عمده ترین هدف برگزاری این همایش تقویت باورهای دینی و تعالی هویت فرهنگی و آموزشی است و هدف دیگر ارتقا سطح آگاهی های اجتماعی و فرهنگی دانشجویان است.

پایان پیام/

کد خبر 442342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha