نجات کشور در گرو اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه گرگان با بیان اینکه یکسال از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری می گذرد، اظهار داشت: نجات کشور را در گرو اجرای این سیاست ها دانست. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، امروز (8 اسفند) در خطبه های نماز جمعه این شهر، اقتصاد مقاومتی را به معنای توانایی مقاومت در برابر تحولات جهانی اقتصاد دانست و افزود: اقتصاد ما باید به گونه ای باشد که در برابر این تحولات، سالم و پابرجا بماند.  

وی مبانی عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی از نگاه مقام معظم رهبری را قطع وابستگی به نفت و واگذاری اقتصاد به مردم بیان کرد.  

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه اقتصاد ما وابسته به نفت است، تصریح کرد: نفت یک سرمایه ملی است و باید برای نسل های آینده باقی بماند، اما ما بدون توجه به آینده، این سرمایه ملی را استخراج و به صورت خام می فروشیم.   

آیت الله نورمفیدی افزود: نفت باید فرآوری شده و کالاهای دیگر از آن تولید شود تا به پشتوانه آنها بتوانیم وارد بازارهای جهانی شویم.

وی، دومین خطر اقتصاد کشور را دولتی بودن آن دانست و گفت: طبق اصل 144 قانون اساسی، اقتصاد باید از دولتی بودن خارج و به مردم واگذار شود.  

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، سیاستگذاران، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را اضلاع سه گانه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: این سه ضلع بدون هماهنگی و برنامه ریزی، نمی توانند اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند.  

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: سیاستگذاران بخش اقتصاد باید سیاست های اقتصادی را روشن و شفاف، در راستای افزایش صادرات و کاهش واردات، طراحی کنند.  

به گفته وی، تولیدکنندگان، از یک سو نیاز به حمایت دارند و از سوی دیگر باید کالاهای باکیفیت و ارزان، تولیدکنند که انگیزه مردم برای خرید کالاهای مشابه خارجی، کاهش یابد.  

امام جمعه گرگان ادامه داد: مصرف کنندگان نیز باید به اهمیت استفاده از تولیدات داخلی و مضرات استفاده از کالاهای خارجی بر اقتصاد ملی پی ببرند و در راستای تقویت و حمایت از تولید ملی گام بردارند.

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نهمین رزمایش پیامبر اعظم (ص9 که توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تنگه هرمز و خلیج فارس، حال اجراست، گفت: تمامی کشورها برای نمایش توانمندی های نظامی خود، اینگونه رزمایش ها را برگزار می کنند.  

وی با بیان اینکه امنیت کشور باید در تمامی زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و نظامی تامین شود، امنیت نظامی را پشتوانه امنیت در سایر حوزه ها دانست.  

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: دشمن باید با توانمندی نظامی ما آشنا شود تا به فکر حمله نظامی به کشور نیفتد.

آیت الله نورنمفیدی با بیان اینکه در این رزمایش ها توانمندی ها و دستاوردهای نظامی کشور در معرض نمایش قرار می گیرند، اظهار کرد: این توانمندی ها به پشتوانه متخصصان داخلی و در سایه تحریم های اقتصادی به دست آمدند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران قصد تجاوز به هیچ کشوری را ندارد، اما باید سطح توانمندی نظامی خود را به حدی بالا ببرد که سایر کشورها هم به فکر تجاوز نظامی به ایران نیفتند.  

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره هب آغاز هفته نیکوکاری از چهاردهم اسفند ماه جاری توصیه کرد: چنانچه کسانی که توانایی مالی دارند در آستانه فرارسیدن سال نو، شادی خود را با دیگران تقسیم کرده و لبخند را بر لبان نیازمندان ننشانند.

پایان پیام

کد خبر 442672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha