گشایش هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد 

خبرگزاری شبستان: هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد با ارائه چهار هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیین گشایش هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد، صبح امروز (9اسفند) با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استان یزد در محل نمایشگاه‌های دائمی استان برگزار شد.

 

علی غیاثی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد در این مراسم اظهار داشت: امسال 205 غرفه با حضور 460 ناشر حضور دارند که از این تعداد، 430 ناشر، ناشران کشوری و 30 ناشر هم از ناشران استان یزد هستند  که با چهار هزار و 500 عنوان کتاب به عرضه آثار خود می‌پردازند.

 

وی افزود: 400 میلیون بن تخفیف کتاب در نظر گرفته شده است که خرید کتاب‌های موجود در این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ خرید و مطالعه کتاب، با تخفیف 40 درصدی انجام می‌شود و تمام ناشران آثار خود را با این تخفیف ارائه می‌کنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هر شهروند در این نمایشگاه می‌تواند از بن 20 هزار تومانی که در محل نمایشگاه عرضه می‌شود استفاده کند، افراد با تحصیلات دانشگاهی هم می‌توانند متناسب با تحصیلات خود و با ارائه مدرک تحصیلی، تا سقف 50 هزار تومان بن دریافت کنند.

 

غیاثی در بخشی دیگر از بیانات خود اظهار داشت : نمایشکاه یک بستری برای هدف بزرگتر،که همان توسعه فعالیت کتابخوانی و فرهنگ کتاب خوانی می باشد.

 

وی ادامه داد: امروزه استان یزد رتبه اول در حوزه کتابخانه عمومی و تجهیزات کتابخانه ای در سطح کشور دارد، ولی متاسفانه در حوزه کتابخوانی وضعیت مطلوبی در کشور ندارد.

 

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی یزد در پایان ابراز امیدواری کرد: انشاالله با بررسی نقاط ضعف و همدلی و همراهی تمام مسئولان استان شاهد رشد فرهنگ کتابخوانی در سطح استان در سال آینده باشیم.

 

هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان یزد از امروز فعالیت خود را شروع کرد و تا پایان روز پنجشنبه 14 اسفند در ساعات صبح و بعداز ظهر از ساعت 9 تا 12:30 و 16:30 تا 21:30  پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 442822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha