۴۸ امامزاده و بقعه متبرکه در خراسان جنوبی میزبان طرح آرامش بهاری

خبرگزار شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امسال طرح آرامش بهاری در ۴۸ امامزاده و بقعه متبرکه استان به‌ صورت همزمان با طرح یاس نبوی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام محسن مومنی‌مقدم امروز( 10 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود هر ساله برنامه‌های مشخصی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری، افزود: در همین راستا طرح دست‌های مهربانی  در روز 14 اسفندماه در استان شروع و اجرای نیت واقفان خواهد شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به تقارن ایام سال نو و همزمانی این ایام با دهه فاطمیه، گفت: امسال طرح آرامش بهاری به‌صورت همزمان با طرح یاس نبوی در بقاع متبرکه خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

 

حجت الاسلام مومنی‌مقدم با بیان اینکه 48 بقعه متبرکه میزبان طرح آرامش بهاری است، تصریح کرد: این طرح از 28 اسفندماه سال جاری تا 15 فروردین‌ماه سال آینده در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: همچنین ویژه‌ برنامه‌های "سوگواره یاس نبوی" در 40 بقعع متبرکه خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه برای ایام فاطمیه سه برنامه محوری روز شهادت، شام غریبان و رهروان یاس نبوی ویژه بانوان در هر بقعه‌ای که ظرفیت داشته باشد، اجرا خواهد شد، گفت:

 

حجت الاسلام مومنی‌مقدم با اشاره به اعزام 45 مبلغ روحانی از قم به بقاع متبرکه خراسان جنوبی در ایام نوروز، خاطر نشان کرد: برنامه ویژه سال نو در بقاع متبرکه ای که ظرفیت حضور مردم را داشته باشد برگزار می‌شود.

 

وی قرائت دعای لحظه تحویل سال نو و صلوات خاصه حضرت زهرا(سلام الله علیه) و برپایی سفره هفت‌سین فاطمی که برگرفته از هفت لقب آن حضرت که با حرف سین شروع می‌شود (سلیمه، سیدالنساء، سرّالله، سرّالعظمه، سعیده، ساجده، سماویه) را از جمله برنامه‌های ویژه ایام نوروز امسال در امامزادگان و بقاع متبرکه برشمرد.

 

حجت الاسلام مومنی مقدم از برپای خیمه‌های معرفت در جوار بقاع متبرکه شاخص استان در ایام تعطیلات نوروز سال 94 خبر داد و گفت: گفتمان دینی و مذهبی، مشاوره و پاسخگوئی به مسائل شرعی از جمله غرفه های این خیمه‌های معرفت است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به طرح حفظ ملی قرآن اشاره کرد و افزود: با تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر  حفظ 10 میلیونی قرآن کریم، سهمیه خراسان جنوبی امسال 3500 هزار نفر بود که تاکنون2200 نفر برای آزمون کتبی حفظ قرآن در 15 اسفند سال جاری ثبت نام کرده‌اند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 443170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha