نشست بررسی کتاب«مواجهه با علوم اجتماعی در متن سنتهای شیعی» برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: بررسی افکار و اندیشه های محمد رضا حکیمی کتاب«مواجهه با علوم اجتماعی در متن سنتهای شیعی»  با حضور ارمان ذاکری نویسنده کتاب برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، در سومین شب از نمایشگاه بزرگ کتاب یزد دوشنبه(11 اسفند) از ساعت ۱۹ در سالن برنامه های جنبی نمایشگاه به بررسی افکار و اندیشه های محمد رضا حکیمی کتاب«مواجهه با علوم اجتماعی در متن سنتهای شیعی» با حضور آرمان ذاکری نویسنده  این اثر برگزار می شود.

 

کتاب با علوم اجتماعی در متن سنت های شیعی در واقع پایان نامه آرمان ذاکری است که در دانشگاه تهران با راهنمایی دکتر سارا شریعتی و مشاوره دکتر مصطفی ملکیان تدوین و دفاع شده است.

 

وی در پایان این اثر به بررسی اندیشه های محمدرضا حکیمی، علی شریعتی و آیت الله جوادی آملی به نمایندگی از سه جریان فکری عمده پرداخته است.

 

کتاب مذکور در سال جاری با مقدمه دکتر سارا شریعتی توسط نشر نگاه معاصر منتشر شده است.

 

همچنین در این نشست حجت الاسلام سید سعید حسینی پژوهشگر حوزه و از نزدیکان استاد حکیمی به بحث در مورد فقر و نگاه اسلام به این پدیده اجتماعی پرداخته و کتاب «منهای فقر» استاد حکیمی را معرفی خواهد کرد.

 

کتاب منهای فقر مجموعه ای است از آیات و روایات دینی و سخنان بزرگان در مورد پدیده فقر. استاد حکیمی در این کتاب ارزشمند استدلال می کند که جامعه دینی، جامعه ای است که فقر ندارد.

 

هفتمین نمایشگاه ملی کتاب یزد از تاریخ ۹ تا ۱۴ اسفندماه در محل دائمی نمایش‌گاه‌ها (صفائیه) برپا خواهد بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 443453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha