بانوان با استفاده از فرصت های علمی و فناوری ظرفیت خود را در کشور بالا ببرند

خبرگزاری شبستان، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بابیان اینکه توسعه امروز کشور ها مبتنی بر دانش است گفت: باید با بالاربردن ظرفیت بانوان و بهره بردن از فرصت گسترده علم و فناوری پیش از پیش نسبت به تحقق اهداف توسعه کشور کمک کنیم .

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، شهيندخت مولاوردي معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (14 اسفند ماه) در نشست جمعی  از مدیران، نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی استان یزد كه در استانداري برگزار شد، گفت: هویت زنان همزمان با انقلاب اسلامی ایران اتفاق افتاد و شایسته است وضعیت حال زنان را باوضعیت مطلوب مقایسه کرد.

معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: شواهد وبررسی ها این را نشان می دهد که توسعه وضعیت جامعه به ویژه زنان از  توسعه یافتگی نامتوازن رنج می برد و مسئولان در هردوره ای  قسمتی  از محور های توسعه را توجه  داشته اند.

وی افزود: راه اعتدال که اسلام پیش روی مسلمانان گذاشته است می تواند راه گشای این مسئله باشد و دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال تمام فعالیت هایی را که در حوزه زنان انجام شده است را بررسی می کند تا مشخص شود چه کاری موثر بوده که ادامه یابد و چه کاری باید انجام دهد که  تا به حال نشده، تا برای رسیدن به شرایط مطلوب و الگویی که می خواهیم به جهان ارائه کنیم دست یابیم.

مولاوردی گفت: بايد با برنامه ريزي صحيح نرخ مشاركت اجتماعي و اقتصادي زنان در جامعه را افزایش دهیم تا رتبه کشور از 142 کشور جهان که 137 است، ارتقاء یابد.

معاون امور زنان و خانواده رييس جمهوري افزود: امروز زنان ایران در مقایسه با کشو رهای منطقه ،دارای کمترین در امد اقتصادی هستند .

وی گفت: توسعه امروز کشور ها مبتی بر دانش است و باید با بالاربردن ظرفیت بانوان و بهره بردن از فرصت گسترده علم وفناوری پیش از پیش نسبت به تحقق اهداف توسعه کشور کمک کنیم .

پایان پیام/

کد خبر 444371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha