دانش آموزان مدارس صدرا باید پرچم دار خوبی ها و ارزش ها در جامعه باشند

خبرگزاری شبستان : امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: دانش آموزان مدارس صدرا باید پرچم دار خوبی ها و ارزش ها در جامعه باشند و خوبی ها، علم و ارزش ها را به جوانان و نسل های آینده تلقین کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد، پیش از ظهر امروز (16 اسفند) در جمع دانش آموزان مدرسه دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا گفت: در خلقت انسان یک هدف و یک رسالت وجود دارد.

 

وی افزود: هدفی که در خلقت انسان وجود داد رسیدن به آن جایگاهی است که خداوند برای انسان ترسیم کرده است و انسان باید به آن دست پیدا کند.

 

ناصری با بیان اینکه خداوند همه موجودات و عالم را برای انسان خلق کرده است اظهار داشت: خداوند این ها را خلق کرده است تا زمینه ساز زندگی انسان باشد.

 

وی افزود: همه این ها نشان می دهد که انسان باید موجود بسیار والایی باشد که خداوند این والایی را به انسان داده و او را تکریم و در موقعیتی بالا قرار داده است.

 

ناصری با بیان اینکه انسان موجودی استثنایی است و مانند سایر موجودات نیست تصریح کرد: خداوند در وجود انسان چیزهایی استثنایی نظیرعقل، قدرت رشد، تحلیل، تولید و... قرار داده  و راه را از طریق انبیاء و پیامبران به او نشان داده است.

 

وی افزود: خداوند همه چیز را محیا کرده است تا انسان به هدف برسد و آن هدف چیزی جز رسیدن انسان به مقام کمال و خلیفه الهی نیست.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه انسان ها در واقع مظهر صفات پروردگار بر روی زمین هستند گفت: خداوند هزاران اسم و صفات دارد که ما به آن ها اسماء الله می گوییم.

 

وی خاطر نشان کرد: این اسماء الله باید در زمین محقق شود و خداوند متعال برای تحقق اسماء خود انسان را خلق کرده و او را لایق دانسته است تا این انسان به خلیفه الله و مظهر اسماء الله برسد.

 

ناصری اضافه کرد: خداوند متعال اگر خالق ، رازق، عطوف، مهربان، رحیم و... است و همه این صفات پروردگار که ما در دعای جشون کبیر می خوانیم، انسان چون خلیفه الله است باید این صفات الهی در وجودش نمایان شود واین وظیفه و تکلیف انسان ها است.

 

وی گفت: انسانی که می خواهد خلیفه الله شود باید همه این صفات در وجود خود داشته باشد، هم عالم باشد تا علمش راهنمایش باشد، هم عقلش را رشد دهد تا عقلش چراغ راهش باشد، هم فکرش را رشد دهد تا آن فکر راه  درست را به او نشان دهد، هم باید توکل و اعتماد به خدا داشته باشد چون او کمال مطلق است.

 

ناصری با بیان اینکه رسالتی عظیم در این جهان بر عهده انسان قرار داده شده است افزود: این رسالت عظیم گرفتن دست دیگران است.

 

امام جمعه یزد اظهار داشت:رسالت انسان این است  که ویژگی های خداوندی را در جامعه  جایگزین کند تا بشر به سوی خدا هدایت شود.

 

وی خاطر نشان کرد: رسالت انبیاء هم همین بوده است و براساس قاعده امر به معرف همه ما نیز این رسالت را برعهده داریم.

 

ناصری گفت: نباید ظاهر بین و به دنبال زرق و برق دنیا باشیم و نسبت به خدا و حقیقت غفل کنیم چرا که در این صورت خسر دنیا و الاخره می شویم و در روز محشر گیر خواهیم افتاد.

 

وی افزود: اما عده ای که هم خودشان خوب هستند و هم علم و عملشان خوب است و هم در دنیا در مسیر خدا حرکت می کنند و زندگی را به نحو مطلوب اداره می کنند این ها هم می روند اما در محضر خداوند سربلند هستند.

 

ناصری تصریح کرد: ما انسان ها یک تکلیف و رسالت بر عهده داریم اما متاسفانه خیلی از ما انسان ها این تکلیف و رسالت ها را فراموش می کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت:حوزه های علیه و مدارس صدرا وظیفه و تکلیفشان این است که خودشان را عالم،آگاه و بصیر کنند عقلشان را رشد دهند ،فکر را در وجود خودشان نهادینه کنند، دوراندیش باشند، ارتباط با خدا و اهل بیت(ع) برقرار کنند، خود نگه دار باشند و دنبال وسوسه های شیطان و هوای نفس نروند این ها با این کمالاتی که پیدا می کنند در جامعه حضور پیدا کنند و پرچم هدایت را بردوش بگیرند.

 

وی افزود: شما باید پرچم دار خوبی ها و ارزش ها در جامعه باشید و خوبی ها،علم ،ارزش ها را به جوانان و نسل های آینده تلقین کنید.

 

ناصری اظهار داشت: ما در جامعه نیازمند انسان هایی هستیم که راهنما سایر انسان ها باشند و آماده باشند تا در مقابل هجوم دشمنان ایستادگی کنند.

 

وی گفت: شما باید در این مدارس خودتان را آراسته کنید، صفات نیک را در خود نهادینه کنید، با خدا، قرآن و اهل بیت(ع) مانوس باشد، صفات ناشایست را از خود دور کنید و هویت الهی خود را متمایز کنید و شخصیت خدایی بگیرد که در این صورت روح و جشم شما در راه خدا حرکت می کند و دیگر به دنبال هوس های دنیا نخواهید بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد بر ضرورت بکارگیری علم و ایمان تاکید کرد و گفت: علم بدون دین و دین بدون علم فایده ای ندارد.

 

وی افزود: شما دانش آموزان باید علم داشته باشید تا دینتان قوی شود و باید دین داشته باشید تا بتوانید از علمتان استفاده کنید.

 

ناصری با اشاره به توطئه های دشمنان در عرصه های مختلف گفت: دشمنان در عرصه های فرهنگی به دنبال آن هستند تا جوانان ما را از دین دور کنند و به ورطه نابودی بکشانند.

 

وی با بیان اینکه مدارس زیبای و قشنگ بسیاری وجود دارد گفت: مدارس صدرا به دنبال یک حرکت استثنایی هستند و آن حرکت بیشتر تقویت جنبه های معنوی دانش آموزان است  وگرنه در جنبه های علمی که همه باید پیش بروند.

 

امام جمعه یزد گفت: دراین مداس باید انسان هایی تربیت شوند که خود هدایت شده باشند تا بتوانند در جامعه تاثیر گذار بوده و جامعه را به سوی خوبی ها سوق دهند.

 

پایان پیام/

کد خبر 444716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha