فعالیت کتابخانه تخصصی قرآن با 1500 عنوان اثر از سده های مختلف در تهران

تک فلاح با اعلام راه اندازی کتابخانه تخصصی قرآن شامل 1500 عنوان کتاب در شمارگان 6 هزار نسخه از راه ایجاد کتابخانه مجازی با یکصد عنوان اثر در فاز نخست تا پایان امسال خبرداد.

داود تک فلاح، معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم با اعلام راه اندازی کتابخانه تخصصی در این سازمان به خبرنگار شبستان گفت: این کتابخانه با نزدیک به 1500 عنوان کتاب در شمارگان 6 هزار نسخه در فاز نخست فعالیت خود را آغاز کرده و با برنامه ریزی های انجام شده طی هفته های آتی تعداد عناوین آن به 2500 مورد افزایش می یابد.

وی با بیان این مطلب که این کتابخانه به منظور استفاده خواص راه اندازی شده است، اظهار کرد: بنابر مکاتبات صورت گرفته با بیش از یکصد مرکز علمی، دانشگاهی و حوزوی پژوهشگران، دانشجویان و طلاب پس از عضویت می توانند از منابع انحصاری این کتابخانه استفاده کنند.

تک فلاح ادامه داد: کتب این کتابخانه تخصصی تنها به دوران معاصر محدود نشده بلکه از قرون مختلف جمع آوری شده، موضوعات مختلف همچون تاریخ و تفسیر را شامل می شود و علاوه بر این کتبی از انتشارات لبنان و دیگر کشورها در این کتابخانه موجود است که آن را در نوع خود منحصر می کند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان داراقرآن الکریم با اشاره به برخورداری این کتابخانه از پشتوانه فعالیت 5 ساله بیان کرد: همسو با راه اندازی کتابخانه مرکزی تلاش برای ایجاد نمونه های مشابه در سایر استان ها نیز صورت گرفته و تا کنون 17 استان متناسب با ظرفیت و امکانات موجود به این کتابخانه های تخصصی البته با عناوین و شمارگان محدودتر مجهز شده اند.

وی از راه اندازی فاز نخست کتابخانه مجازی قرآن در سال جاری خبرداد و ابراز کرد: همسو با نارضایتی مولفان از عدم نظارت بر انتشار مجازی آثارشان، سازمان گاه برای خرید و درج یک کتاب در فضای مجازی باید هزینه هایی خارج از توان مالی خود بپردازد.

تک فلاح ادامه داد: البته مجموعه ای از اقدامات ابتدایی صورت گرفته و از طریق همکاری با موسسه فرهنگی هنری تبیان و دیگر نهادهایی که قبلا کتب قرآنی را خریداری کرده و در فضای مجازی درج کرده اند تا کنون یکصد عنوان کتاب برای قرار دادن در فضای محازی سازمان دارالقرآن تهیه شده است.

وی با اعلام اختصاص بودجه های میلیاردی برای خرید همین تعداد محدود کتاب عنوان کرد: البته بیشتر کتبی که توسط سایر نهادها و مراکز خریداری شده و در فضای مجازی قرار گرفته اند به زبان عربی است که این نیز برای سازمان دارالرقرآن مشکل ایجاد می کند.

تک فلاح با ابراز امیدواری از استقبال جامعه علمی دینی کشور از راه اندازی کتابخانه تخصصی قرآن خاطرنشان کرد: باید توجه داشت هر کتابخانه با هر میزان از غنا در صورت عدم برخورداری از مخاطبان موثر نمی تواند اهداف مدنظر را محقق کند از این رو انتظار می رود که پژوهشگران، طلاب و دانشجویان از این فرصت بدست آمده نهایت استفاده را بکنند.

پایان پیام/


 

کد خبر 44479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha