افتتاح ۱۸۷ مزار شهید بازسازی شده در قزوین

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: به مناسبت گرامیداشت روز شهدا، یکصد و ۸۷ مزار شهید بازسازی شده در قزوین افتتاح می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، غلامرضا حقایق پور بیان کرد: 187 مزار شهید بازسازی شهدا در سطح استان قزوین به اتمام رسید که تاکنون افتتاح نشده است.

وی ادامه داد:افتتاح مزارهای بازسازی شده طی مراسمی دوشنبه، 18 اسفند ماه سال جاری در روستای کمال‌آباد از توابع شهرستان البرز که دارای 8 شهید است، برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان کرد: مزارهای بازسازی شده واقع در شهرهای تاکستان، آوج، آبیک، ضیاء‌آباد و قزوین است، این مزارها در گلزار شهدا 2 تا 11 شهیدی و 144 قطعه در گلزارهای تک مزاری است.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری ساماندهی 210 مزار شهید در 97 گلزار و همچنین 150 مزار شهید نیمه بازسازی شده در دستور کار بنیاد قرار گرفت.

حقایق پور تأکید کرد: 2 هزار و 741 مزار شهید در 378 گلزار شهدای استان قزوین وجود دارد، اکنون ساماندهی و بازسازی این مزارها 100 درصد به اتمام رسیده هدف از بازسازی و ساماندهی گلزار شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فراهم کردن فضای معنوی برای ایجاد ارتباط مردم با شهدا و ارج نهادن به مقام شهداست.

وی در ادامه با اشاره به موزه شهدای قزوین توضیح داد: به مناسبت بزرگداشت روز شهدا، موزه شهدای قزوین آماده استقبال از قشرهای مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان، با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی بیشتر آنان با زندگی شهدا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین به مناسبت یاد شده، از 16 تا 21 اسفند سال جاری، دانش‌آموزان مدارس قزوین به صورت دسته ‌جمعی در گلزار شهدا حضور می ‌یابند که بازدید موزه شهدای قزوین از برنامه‌ هایی است که در این مکان مقدس برای آنان تدارک دیده شده است.

وی یادآور شد: موزه شهدا قزوین از محدودترین و منحصرترین موزه‌ های کشور بعد از تهران است که در سال‌ های گذشته راه ‌اندازی شد و سال گذشته با بازسازی مجدد، گشایش یافت و این موزه ظرفیت نمایش 500 اثر شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس استان قزوین را دارد.

پایان پیام/

کد خبر 445089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha